۰ نفر

ساماندهی ۱۰هزار مروج پهنه‌های تولیدات کشاورزی

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 262913
ساماندهی ۱۰هزار مروج پهنه‌های تولیدات کشاورزی

معاون ترویج کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی 10 هزار نیرو به عنوان مروجین پهنه‌های تولیدی در رشته های زراعت، طیور، باغبانی، دام و آبزیان جذب و ساماندهی شده است، گفت: جذب و ساماندهی این نیروها با هدف رسیدن به اهداف طرح‌نوین ترویج کشاورزی در تمام زمینه‌ها انجام گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، کاظم خاوازی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست هماهنگی دبیران مناطق پنج‌گانه ترویج کشور که در محل سالن جلسات جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شد، به وضعیت آموزش تحقیقات کشاورزی در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: امروزه تولید در بخش کشاورزی در مناطق مستعد کشاورزی دور از مراکز شهرها اتفاق می‌افتد و بر این اساس باید ارتباط موثر، مستمر و پایداری بین تولیدکنندگان و کارشناسان و پژوهشگران وجود داشته باشد.

معاون ترویج کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه  وزارت جهاد کشاورزی 10 هزار نیرو  به عنوان مروجین پهنه‌های تولیدی در رشته‌های  زراعت، طیور، باغبانی، دام و آبزیان جذب و ساماندهی شده است، گفت: جذب و ساماندهی این نیروها با هدف رسیدن به اهداف طرح نوین ترویج کشاورزی در تمام زمینه‌ها انجام گرفته است.

به گفته این مقام مسوول، امروزه مروجین پهنه‌ها ساماندهی شده و به عنوان رابطین سازمان به لحاظ فنی و خدماتی در بخش کشاورزی بوده که به لحاظ کمیت متناسب با مراکز جهاد کشاورزی در سطح کشور توزیع شده‌اند.

خاوازی اذعان کرد: مروجین پهنه‌ها در مراکز سازمان جهاد کشاورزی کشور آموزش‌های متعددی در حوزه زراعی، باغبانی، دام و طیور و آبزیان را برای سرویس‌دهی به بهره‌برداران کسب کرده‌اند.

وی به وجود یک‌هزار و ۳۰۰ مرکز جهاد کشاورزی در سطح کشور اشاره کرد و  افزود: بالغ بر ۷۰ درصد از این مراکز برای اجرای طرح نوین ترویج و استقرار کارشناسان تجهیز، نوسازی شده است.

معاون ترویج کشاورزی سازمان  تحقیقات، آموزش و ترویج  کشاورزی و منابع طبیعی کشور عنوان کرد:  پهنه‌بندان مسوول با بازرسی روستاهای زیر نظر خود، مشکلات و نحوه تولید بهره‌برداران در عملیات زراعی و باغی را رصد می‌کنند که با این شیوه هم منابع  آب و خاک حفظ شده و هم تولید بازدهی خوبی دارد.

خاوازی بیان کرد: مروجین  در بخش کشاورزی افزایش ضریب خوداکتفایی محصولات کشاورزی مانند گندم، شکر و دانه‌های روغنی، کیفیت تولید و کمیت تولید سطح زیر کشت را بررسی می‌کنند.

خاوازی در پایان اذعان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در استان کردستان با اجرای طرح ایکاردا به پایداری خاک و آب کمک قابل توجهی صورت گرفته است.