۰ نفر

نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در آمل انجام شد

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۰۱
کد خبر: 261836
نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در آمل انجام شد

نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور روز چهارشنبه باحضور استاندار مازندران در شهرستان آمل انجام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، نشاء بوته برنج از رقم طارم محلی در سطح حدود پنج هکتار از زمین های شالیزاری ' ذبیح الله اولیایی' در روستای ' فیروزکلا ' از توابع بخش دشت سر آمل انجام شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این مراسم گفت که مازندران با داشتن حدود 213 هزار هکتار شالیزاری و تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید 40 درصد نیاز کشور را تامین می کند. 
دلاور حیدرپور افزود : دولت تمام قد از برنجکاری در 2 استان مازندران و گیلان حمایت می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 30 درصد مراحل نشاکاری و 80 درصد برداشت برنج در مازندران به صورت مکانیزه انجام می شود، گفت : همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم ، طرح خود اتکائی برنج با حمایت جدی از شالیکاران 2 استان مازندران و گیلان برنامه ریزی و عملیاتی شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه برنج به عنوان محصول استراتژیک و برنجکاری به عنوان یک محصولی که بیشترین مصرف آب را دارد ، فقط در 2 استان شمالی گیلان و مازندران مورد تاکید حمایتی قرار دارد ، اظهار داشت : با ایجاد ردیف اعتبار مکانیزاسیون و طرح تسطیح و تجهیز زمین های کشاورزی، آبیاری نوین و توجه به رقم های کیفی پر محصول ، طرح خوداتکایی برنج را عملیاتی کرده ایم.
وی افزود : تاکنون بیش از 167 هزار هکتار عملیات شخم وشیار و خزانه گیری برنج در مازدران انجام و 125 هکتار نیز آب تخت شده است.