۰ نفر

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفت‌و٬گو با اقتصاد آنلاین خبر داد:

تغییر در اساسنامه انتخابات هیات مدیره تعاونی‌های روستایی/ تشکیل هلدینگ‌های بارزگانی

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳
کد خبر: 261736
تغییر در اساسنامه انتخابات هیات مدیره تعاونی‌های روستایی/ تشکیل هلدینگ‌های بارزگانی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: با تغییر در اساسنامه انتخابات هیات مدیره تعاونی های روستایی؛ کارآفرینان، دانش آموختگان دانشگاهی همراه با خبرگان کشاورزی در ترکیب هیات مدیره تعاونی های روستایی حضور پیدا می کنند.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ علی اوسط هاشمی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با تاکید بر اینکه تعاونی های روستایی تنها جایگاه بزرگان روستایی نیستند، افزود: امروزه بزرگان روستایی فرزندانی تربیت کردند که دارای دانش و علم هستند و از ضروریات زمان آگاهی دارند.

وی ادامه داد: فرزندان این بزرگان می توانند خزانه فکری برای خبرگان سنتی باشند و زمینه بهبود فعالیت تعاونی ها در روستاها را فراهم کنند.

هاشمی با بیان اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی در سال 97 به صورت جدی به نظام بهره برداری خواهد پرداخت، گفت: مهمترین محصول اجرای نظام بهره برداری؛ بزرگ کردن اراضی برای بهبود بهره وری منابع با ارزش آب و خاک و ساماندهی بازار محصولات کشاورزی است.

وی اظهار کرد: رسیدن به خرد و معرفت جمعی برای جلوگیری از خرد شدن اراضی ضروری است و همه ی افراد جامعه چه آنان که در سطح کلان کشور هستند و چه کسانی که در عرصه کار و تلاش حضور دارند باید به این باور برسند که برکت در کار و تلاش جمعی است.

به گفته هاشمی با اجرای نظام بهره برداری می توان زنجیرهای تولید محصولات کشاورزی را شکل داد و به خلق شرکت های بزرگ سهامی تولیدی رسید.

وی تاکید کرد: البته این کار نیاز به کار فرهنگی دارد و  پشتیبانی قانونی و ملی را می طلبد چرا که کاری بین بخشی است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی همچنین از راه اندازی هلدینگ های بازرگانی با همکاری تعاونی های روستایی خبر داد و افزود: با ایجاد این هلیدینگ ها در مقابل مافیای داخلی و خارج و کسانی که رانت های خاص و فرصت های ناب به قیمت تخریب جایگاه کشاورزان برای خود ایجاد کرده اند می ایستیم و شرایط را به نفع کشاورزان تغییر می دهیم.

هاشمی در پایان تاکید کرد: با ایجاد هلدینگ های بازرگانی می توان برای محصولاتی کشاورزی که برد جهانی دارند برابر با وزن آن ها در جهان جایگاه درخور ایجاد کرد.