۰ نفر

کنیا خواستار استفاده ازتوانمندی های ایران در حوزه فناوری شد

۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۵۸
کد خبر: 260944
کنیا خواستار استفاده ازتوانمندی های ایران در حوزه فناوری شد

«لابان اوندیتی رائو » عضو هیات مدیره مناطق ویژه اقتصادی کنیا در دیدار با «هادی فرجوند» سفیر جمهوری اسلامی ایران درنایروبی، خواستار استفاده از توانمندی ها و تجربیات ایران در بخش های کشاورزی و فناوری های نوین در کشورش شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در این دیدار که «تام اوموندی» عضو هیات ‌مدیره مناطق ویژه اقتصادی کنیا نیز حضور داشت، از حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در کنیا استقبال شد.

لابان اوندیتی در ادامه با اشاره به رونق بخش حمل و نقل در این کشور آفریقایی ،گفت، همه تایرهای مورد نیاز خودروها در کنیا، از خارج وارد می شود و شرکت های ایرانی می توانند حضور فعالی در این بخش و صادرات تایر به کنیا داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در صورت حضور شرکت های ایرانی تولید کننده تایر در مناطق ویژه اقتصادی، این شرکت ها از امتیاز 15 سال معافیت مالیاتی و معافیت تعرفه گمرکی برای انتقال مواد خام و ماشین آلات مورد نیاز برخوردار خواهند بود.

از سوی دیگر سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به اهمیت توسعه تعاملات بازرگانی دو کشور و ضرورت شناخت ظرفیت های همکاری مشترک، گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران همواره مشوق شرکت های ایرانی برای حضور در بازار کنیا و شرق آفریقا بوده و به آنها برای شناخت ظرفیت های موجود کمک می کند.

لابان اوندیتی قرار است اواخر فروردین همراه با شماری از فعالان اقتصادی کنیا به ایران سفر کند و از نزدیک با ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی آشنا شود.

کنیا کشوری است در شرق آفریقا و پایتخت آن نایروبی است. زبان رسمی این کشور سواحیلی و انگلیسی است.

اقیانوس هند درشرق این کشور قرار دارد و از این طریق به آب های آزاد دسترسی دارد.