۰ نفر

راه‌اندازی کنسرسیوم بین‌المللی زعفران در اردیبهشت‌

۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۳۳
کد خبر: 260796
راه‌اندازی کنسرسیوم بین‌المللی زعفران در اردیبهشت‌

مجری طرح ملی گیاهان دارویی از راه اندازی کنسرسیوم بین المللی زعفران در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت:تشکیل این کنسرسیوم گام مهمی برای حضور زعفران ایران با یک نام و برند واحد و با قیمت مشخص و کارشناسی شده به بازارهای جهانی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جههاد کشاورزی،دکتر پیمان یوسفی آذر در گفتگو با خبرنگار ما افزود:این کنسریوم با همکاری و مشارکت سه یا چهار برند قوی بخش خصوصی در حوزه زعفران آغاز به کار خواهد کرد و در عین حال سایر برندهای قوی می توانند در این کنسرسیوم عضو شوند.

وی ابراز امیدواری کرد:در سال ۹۷ که سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده بتوانیم زعفران کشور را با برند ایران در بازار دنیا عرضه کنیم.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی ادامه داد:خوشبختانه خرید و فروش آنی زعفران در بورس کالاهای کشاورزی آغاز شده و متقاضیان می توانند زعفران را در بورس معامله کنند.

وی درباره طرح های گیاهان دارویی برای جذب اعتبارات اشتغالزایی دولت در مناطق روستایی و عشایری نیز اعلام کرد:۱۴ طرح ملی گیاهان دارویی در طول زنجیره ارزش برای جذب این اعتبارات معرفی شده است و از امسال اجرا می شود.

یوسفی آذر،اعتبار مورد نیاز ۱۴ طرح ملی گیاهان دارویی را حدود ۴۵۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد.

وی افزود:این طرح ها در حوزه کاشت،داشت،برداشت،فرآوری،حمایت از بازار و صادرات و احداث کارخانه های فرآوری گیاهان دارویی است.

یوسفی آذر تصریح کرد:با توجه به تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده در سال گذشته،امسال سال ثمردهی در حوزه گیاهان دارویی به ویژه با ابلاغ اعتبارات اشتغالزایی خواهد بود.