۰ نفر

پرداخت تمام مطالبات چایکاران تا هفته آینده

۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶
کد خبر: 256452
پرداخت تمام مطالبات چایکاران تا هفته آینده

رئیس سازمان چای کشور گفت: نزدیک به 14 میلیارد تومان از مجموع مطالبات چایکاران، باقی مانده که تا هفته آینده پرداخت می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدولی روزبهان مجموع مطالبات کشاورزان چایکار در فصل زراعی گذشته را 203 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: تاکنون 189 میلیارد و 148میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شده و بقیه نیز تا هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی مطالبات سهم دولت از چند ماه قبل پرداخت شده و مطالبات باقیمانده، از قدرالسهم کارخانه های چایسازی است.

به گفته رئیس سازمان چای کشور، تاکنون از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای افزون بر 14 میلیارد تومان تسهیلات به منظور تغذیه و نگهداری باغ های چای به چایکارانی که عضو صندوق هستند، پرداخت شده و بقیه چایکاران نیز تا آخر اسفندماه جاری مهلت دارند که برای دریافت تسهیلات این صندوق، اقدام کنند.

وی یادآور شد: به ازای هر هکتار، 2 میلیون تومان به اعضای صندوق بابت تغذیه و نگهداری باغ های چای پرداخت می شود و در مجموع سازمان چای آمادگی دارد در این زمینه تا 30 میلیارد تومان به چایکاران شمال کشور از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای پرداخت کند.

در استان های گیلان و مازندران 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که 90 درصد این باغ ها در گیلان واقع است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.

لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای کشور در این شهرستان مستقر است.

صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در سال 93 تشکیل شد که 49 درصد سهام این صندوق، دولتی و 51 درصد متعلق به چایکاران و صاحبان کارخانه های چایسازی است.