۰ نفر

حدود ۱.۵میلیون هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد

۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۲۶
کد خبر: 255967
حدود ۱.۵میلیون هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یک میلیون و 477 هزار و 530 هکتار اراضی ملی در 403 شهرستان و 756 شهر کشور از تیرماه 95 تا بهمن ماه 96 توسط این یگان رفع تصرف شده است.

سرهنگ علی عباس نژاد روز یکشنبه در دومین دوره آموزشی مدیران ستادی و فرماندهان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن افزود: تاکنون یک میلیون و 23 هزار و 411 هکتار از این اراضی در 327 شهرستان به این یگان تحویل شده تا نیروهای ما بتوانند از این اراضی به خوبی حفاظت کنند.

به گزارش اقتصاد‌آنلاین به نقل از ایرنا ، وی اظهار کرد: 58 هزار و 146 میلیارد ریال ارزش اراضی ملی است که در این مدت توسط این یگان رفع تصرف شده است.

وی با بیان این که در این مدت یگان حفاظت اجازه نداده به 3 هزار و 975 مورد از اراضی دولتی تعرض شود که از این مقدار 3 هزار و 773 مورد رفع تعرض شده، اما به دلایلی از 202 مورد نتوانستیم رفع تعرض کنیم که برای آن پرونده قضایی تشکیل شده است.

عباس نژاد بیان کرد: در این مدت ماموران یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن موفق شدند از تصرف 2 هزار و 324 هکتار از اراضی دولتی جلوگیری و از 2 هزار و 579 هکتار از این اراضی نیز رفع تصرف کند که ارزش این اراضی 58 هزار و 146 میلیارد ریال برآورد می شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به برنامه های سال 97 این یگان در حفظ اراضی دولتی در سطح کشور اظهارداشت: در نظر داریم سال آینده تمام اراضی دولتی و ملی را به صورت کامل به صورت میدانی پلاک به پلاک حفاظت کنیم و 402 فقره حکم قضایی نیز با نظر دادستان های محترم در سراسر کشور تعیین تکلیف شود.

همچنین رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در این مراسم گفت: خوشبختانه با تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در شهریورماه 94 تاکنون، این یگان به خوبی توانسته قابلیت های خود را در حفظ اراضی ملی و دولتی نشان دهد.

حمیدرضا عظیمیان افزود: یکی از مهم ترین اولویت ما حفظ اراضی به عنوان اموال دولتی است تا بتوانیم از اراضی دولتی در داخل و محدوده شهرها به خوبی صیانت کنیم و در سال 96 موفق شدیم یگان حفاظت سازمان ملی و زمین و مسکن را در تمام استان های تشکیل دهیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: بدون شک حفظ اموال عمومی و اراضی ملی تنها با تعامل سازنده با سایر دستگاه های اجرایی، قضایی و نیروهای انتظامی عملی است تا بتوانیم این بیت المال را به نحوه مناسبی حفظ کنی.

عظیمیان تاکید کرد: تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز سیمای شهری را در کشور بی قواره می کند و نابسامانی طبیعت در اطراف شهرها، روستاها و مناطق خوش آب و هوای کشور، نتیجه این ساخت و سازهای غیرمجاز است.

علاوه بر این رئیس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستادکل نیروهای مسلح نیز در این مراسم گفت:حفظ امنیت کشور یکی از مهم ترین اهداف ملی است که اگر تامین نشود همه امور کشور و مردم به می خورد.

سردار سید حسن بتولی با بیان اینکه در سایه امنیت و ثبات استعدادها شکوفا می شود و تا زمانی که امنیت تامین نشود عدالت و رفاه اجتماعی نیز در جامعه حاصل نخواهد شد، گفت: دشمنان همواره به دنبال از بین بردن امنیت جمهوری اسلامی ایران هستند و سعی می کنند با تغییر سبک زندگی ارزش های ملی ما را از بین ببرند.

وی با اشاره به مزیت های تشکیل نیروهای یگان حفاظت تخصصی اظهارداشت: در برنامه ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل یگان های های تخصصی برای دستگاه های اجرایی مورد توجه جدی قرار گرفته و در سال 97 نیز این سیاست ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تشکیل این یگان تامین کننده منافع ملی است، اظهارداشت: این مساله عامل مهمی در تعامل بین مسئولان لشکری و کشوری است و ستاد کل از این مساله مهم حمایت می کند.

دومین دوره آموزشی مدیران ستادی و فرماندهان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن روزهای 13 و 14 اسفند ماه سال جاری با حضور رئیس سازمان ملی زمین و مسکن و فرماندهان این یگان در سراسر کشور برگزار می شود و ارائه برنامه های ای یگان در سال 97 و بررسی عملکرد سال 96 از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره است.