۰ نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی اعلام کرد:

جیرفت جوابگوی تولید محصول خارج از فصل در کشور

۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۳۹
کد خبر: 255806
جیرفت جوابگوی تولید محصول خارج از فصل در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: در فصل سرد زمستان که تقاضا زیاد و عرضه کم است تنها جیرفت است که با تولید محصولات سالم و خارج از فصل جوابگوی بازار است و در این فصل با توجه به اقلیم مناسب جیرفت می‌شود با کمترین هزینه، محصول خوب تولید کرد.

محمد علی طهماسبی در حاشیه برگزاری جشنواره محصولات گلخانه ای جیرفت، با بیان اینکه جیرفت ویترین محصولات کشاورزی باغی  به ویژه محصولات صیفی و گلخانه‌ای است، اظهار کرد: و محصولات کشاورزی جیرفت در سراسر کشور برای همه شناخته شده است واین یعنی جیرفت، هند کوچک ایران. محصولات کشاورزی جنوب کرمان خصوصا جیرفت از نظرکیفیت و سلامت درکشور  اول هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، وی با اظهار خرسندی از برگزاری دومین جشنواره محصولات گلخانه‌ای درجیرفت گفت: خوشحال هستیم که امسال هم این جشنواره به همت بخش خصوصی و با حمایت جهاد کشاورزی در محل دانشگاه جیرفت برگزار شد و این یک اتفاق خوب است که بخش خصوصی و دانشگاه درکنار هم به توسعه بخش کشاورزی درحوزه محصولات صیفی وگلخانه ای کمک می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد:  120 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی و دامی در ایران داریم که حدود 30 میلیون تن آن سبزی وصیفی است و معادل 25 درصد تولید می‌شود.

وی افزود: بخش سبزی صیفی یک بخش مغفول بود و حتی در  دانشگاه‌ها  و موسسات  علمی هم خیلی به آن توجه نمی‌شد ولی اکنون با توجه به وجود شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و تنوع اقلیمی کشور و آینده خوب محصولات کشاورزی درحوزه بالادستی  به ویژه تولید بذرهای هیبریدی استاندارد، بخش صیفی جات و محصولات گلخانه‌ای  رونق گرفته است. سرمایه‌گذاری در این حوزه خصوصا تولید بذرهای هیبریدی از بهترین و سوداورترین فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی در حوزه کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: قیمت هر دانه بذری که وارد بازار می‌شود همچون مثل بذر خیار از 400 تا 700 تومان است و بذر بعضی از ارقام گوجه تا 1500 تومان هم می‌رسد. فعالیت و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار اقتصادی و سودآور بوده و یک کارآفرینی مهم بشمار می‌رود.

وی اظهار کرد:  بخش خصوصی جنوب کرمان در طول زمان  زحمات زیادی متحمل شده و باعث ایجاد و تولید محصولات متنوع و ایجاد دانش و تجربه مضاعف و سازنده در این حوزه  شده است که این موضوع  می‌تواند نقش مهمی در زمینه تولیدات گلخانه‌ای خارج از فصل داشته و باعث کاهش مصرف آب شود که باید به بهترین نحو از این فرصت و پتانسیل بهره برد.