۰ نفر

اقتصاد آنلاین خبر می‌دهد:

ورود انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی به صدور پروانه‌ها/ پیش‌بینی تولید ۱۶۰هزار تُن قارچ تا پایان سال

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۲۷
کد خبر: 254741
ورود انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی به صدور پروانه‌ها/ پیش‌بینی تولید ۱۶۰هزار تُن قارچ تا پایان سال

با امضاء تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی، این انجمن نیز در صدور پروانه های تولید قارچ نقش خواهد داشت.

اقتصاد آنلاین-  سپیده قاسمی؛ پیش از این پروانه واحدهای تولید قارچ تنها توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صادر و تمدید می شد اما، از این پس برای صدور و تمدید پروانه واحدها تایید انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی نیاز است.

رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در این باره به خبرنگار اقتصاد آنلاین، گفت: موضوع ورود و ایفای نقش انجمن در صدور پروانه ها به عنوان یک مرجع تخصصی، همیشه مورد پیگیری و تاکید ما بوده است تا اینکه چند روز پیش موفق به امضاء تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شدیم.

علی صدیق پناه ادامه داد: از این پس کارشناسان انجمن نیز در بازدید و تایید واحدهای قارچ خوراکی برای دریافت و تمدید پروانه ها حضور خواهند داشت.

وی تولید استاندارد، افزایش کیفت محصول و ایجاد اشتغال و اشتغال پایدار را از نتایج ورود انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی به صدور و تمدید پروانه ها به عنوان یک مرجع تخصصی دانست.

صدیق پناه افزود: توسعه صادرات یکی از برنامه های مهمی است که انجمن با تلاش برای بهبود کیفیت قارچ های تولیدی به دنبال آن است.

رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی همچنین از همکاری این انجمن با بسیج سازندگی برای ساماندهی واحدهای کوچک تولید قارچ خبر داد و گفت: بسیج سازندگی در راستای اجرای طرح اشتغال خانگی زمینه ایجاد واحدهای کوچک و تک سالنی قارچ را فراهم کرده است اما، با توجه به عدم ثبت این واحدها امکان برآورد تولید آن ها وجود ندارد و این مسئله تنظیم بازار را با مشکل جدی مواجه کرده است.

صدیق پناه افزود: به همین دلیل با بسیج سازندگی مذاکراتی داشته ایم تا این واحدها نیز ثبت شوند و امکان برنامه ریزی برای تولید کشور فراهم گردد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، طبق پروانه های صادر شده، در کشور ظرفیت تولید 180 هزار تن انواع قارچ خوراکی ایجاد شده است اما، به دلیل  نوسانات بازار و عوامل موثر بر تولید، میزان قارچ خوراکی تولیدی کشور بین 140 هزار تن تا 160 هزار تن در سال متغییر است.