۰ نفر

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

کاهش ۲۰۰لیتری مصرف محلول سم در اراضی کشاورزی/ پرداخت تسهیلات ۴تا ۶درصدی برای خرید ادوات کشاورزی

۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰
کد خبر: 254318
کاهش ۲۰۰لیتری مصرف محلول سم در اراضی کشاورزی/ پرداخت تسهیلات ۴تا ۶درصدی برای خرید ادوات کشاورزی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از کاهش ۲۰۰لیتری مصرف محلول سم در هر هکتار از اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: برای خرید ادوات و تجهیزات تسهیلات ۴تا ۶درصدی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ کامبیز عباسی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی نهاده‌ها، ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی، اظهار داشت: در گذشته  400 لیتر محلول سم در هر هکتار از اراضی کشاورزی کشور مصرف می‌شد که با توسعه استفاده از سمپاش‌های پشت تراکتوری توربین‌دار زراعی، این میزان به 200 لیتر در هر هکتار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی این است که با مناسب شدن سرعت عملیات سمپاشی؛ عرض بوم سم‌پاش‌ها نیز افزایش یابد تا له شدگی محصولات کشاورزی به حداقل برسد.

عباسی با بیان اینکه عرض بوم‌های سم‌پاشی که در کشور استفاده می‌شود مضربی از 8 - 6 تا 12 متر است، اضافه کرد: سعی داریم عرض بوم‌ها را به بیش از 30 متر برسانیم تا با یک بار تردد تراکتور سطح و حجم وسیعی از اراضی کشاورزی سمپاشی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای خرید و استفاده از ادوات نوین کشاورزی، تسهیلات 4 تا 6 درصدی به کشاورزان پرداخت می‌شود، افزود: یکی از اولویت‌های معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی به‌کارگیری نازل‌های جدید سمپاشی است و در همین راستا خرید این نازل‌ها مشمول تسهیلات کم بهره می‌شود.

عباسی با اشاره به رشد صنعت ماشین‌های کشاورزی در داخل کشور، افزود: قیمت ماشین‌های بخش کشاورزی تولید داخل در مقایسه با ماشین آلات اروپایی در برخی موارد بین یک چهارم تا یک ششم است که به سود کشاورزان خواهد بود.

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به طور مثال قیمت یک دستگاه ماشین کشاورزی تولید داخل 50 میلیون تومان است در حالی که همان ماشین با برند اروپایی برای کشاورز بین 200 تا 250 میلیون تمام می‌شود.

عباسی در پایان یادآور شد: هم اکنون در کشور 250 شرکت تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی و حدود 300 شرکت لوازم و تجهیزات آبیاری فعال است.