۰ نفر

یک میلیون قطعه مرغ آلوده به آنفلوآنزا معدوم شد

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۲۷
کد خبر: 252727
یک میلیون قطعه مرغ آلوده به آنفلوآنزا معدوم شد

رییس اداره دامپزشکی ری با اشاره به اینکه نظارت و پایش بر روی ۶ مرغداری شهرستان ری صورت گرفته است گفت: در این پایش یک میلیون قطعه مرغ آلوده به آنفلوآنزا معدوم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محمد وحید تاویلی، با اعلام این خبر، اظهار داشت: نظارت و پایش بر روی پرندگان وحش، مهاجر ، تالاب ها و آبگیرهای ری به صورت مستمر انجام می شود و چنانچه مورد غیر عادی و مشکوکی درباره مرگ دسته جمعی پرندگان مشاهده شود به سرعت اقدامات لازم انجام خواهد شد.

تاویلی افزود:  با توجه به اینکه تعداد زیادی از مرغداری ها در قسمت های جنوبی تهران قرار دارند این اماکن در اولویت سازمان دامپزشکی می باشد و بازرسان اداره دامپزشکی با حضور در سطح شهر، روستا واحدهای صنعتی تولید و پرورش مرغ  در صورت مشاهده، مورد مشکوک را برای نمونه گیری به آزمایشگاه انتقال می دهند که در این راستا از ۶ مرغداری شهرستان ری نمونه هایی از بیماری پرندگان مشاهده شد که به سرعت اقدامات لازم صورت گرفت و بعد از نمونه گیری از طیور آلوده تعداد یک میلیون قطعه از آنها معدوم شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معدوم سازی یکی از راه های پیگیری از شیوع این بیماری است گفت: در صورتی که این طیور آلوده توسط اداره دامپزشکی ری معدوم نمی شدند اکنون با تلفات و آلودگی بیشتری در طیور مواجه می شدیم.

رییس اداره دامپزشکی ری در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه این بیماری یک بیماری ویروسی است و توسط هوا به طور مکانیکی قابل انتقال می باشد و لازم است تمهیدات لازم در این زمینه وجودداشته باشد چرا که در صورت بروز کنترل و مبارزه با این بیماری دشوار می شود.