۰ نفر

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران عنوان کرد:

رشد ۵۳درصدی پرداخت تسهیلات کشاورزی در استان تهران/پرداخت ۳۹میلیارد تومان به مرغداران خسارت دیده از آنفلوانزای فوق حادپرندگان تا پایان سال

۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶
کد خبر: 252194
رشد ۵۳درصدی پرداخت تسهیلات کشاورزی در استان تهران/پرداخت ۳۹میلیارد تومان به مرغداران خسارت دیده  از آنفلوانزای فوق حادپرندگان تا پایان سال

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران با بیان اینکه پرداخت تسهیلات توسط این بانک نسبت به سال گذشته ۵۳درصد رشد داشته است، گفت: امسال در شعب بانک کشاورزی استان تهران، ۲۰ هزار و ۲۸۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ فریدون بهبهانی در نشستی خبری که امروز برگزار شد با تاکید بر اینکه این عدد سال گذشته 16 هزار و 72 فقره به مبلغ 12هزار و 622 میلیارد ریال بود، افزود: در سال های 95 و 96 تعداد 220 فقره معادل حدود 3 هزار و 219 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: نرخ سود این تسهیلات در بخش کشاورزی 14 درصد و در بخش صنایع تبدیلی 16 درصد بوده است.

بهبهانی با یادآوری اینکه توسعه گلخانه ها و مکانیزاسیون از جمله بخش هایی است که دولت بر آن ها تاکید زیادی دارد، اظهار کرد: در حوزه گلخانه در سال 96،  یک هزار و 495 میلیارد ریال به تعداد 201 فقره تسهیلات پرداخت شده است.

این مقام مسئول بانکی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون نیز در بخش کشاورزی بدون محدودیت است به نحوی که امسال 265 میلیارد ریال اعتبار برای بانک کشاورزی در بخش مکانیزاسیون در نظر گرفته شده بود که ما 327 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم، به عبارت دیگر پرداخت تسهیلات در بخش مکانیزاسیون با رشد 124 درصدی رو به رو بود.

بهبهانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به عشایر کشور، افزود: 11 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر اختصاص یافته که 29 فقره معادل 10 میلیارد ریال آن جذب شده و با نرخ سود4 درصد پرداخت شد.

وی در ادامه سخنان خود پرداخت تسهیلات ازدواج را  از دیگر اقدامات این بانک عنوان کرد و گفت: اعتبار ابلاغی امسال ما برای پرداخت تسهیلات ازدواج 475 میلیارد ریال بوده اما شعب ما 476 میلیارد ریال پرداخت کردند، به عبارت دیگر 105 درصد تسهیلات در این حوزه جذب شده است.

بهبهانی اضافه کرد: 5 هزار و 66 نفر در سامانه ازدواج این بانک ثبت نام کرده اند و از این تعداد 4 هزار و 603 نفر تسهیلات را دریافت و مابقی در نوبت دریافت قرار دارند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران درباره وضعیت اجرای تسهیلات پرداختی دولت در قالب سامانه بهین‌یاب نیز گفت: در این راستا بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌توانند تسهیلات دریافت کنند به طوریکه در استان تهران 578 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که تا به امروز 623 میلیارد ریال جذب شده است.

بهبهانی همچنین درباره اقدامات این بانک در بخش صندوق بیمه کشاورزی، بیان کرد: 42 محصول کشاورزی تحت خدمات بیمه ای این بانک قرار دارند که 18 محصول در ارتباط با باغات، 8 مورد در ارتباط با دام، 7 مورد زراعی، 7 مورد طیور و 2 مورد آبزیان هستند.

وی اضافه کرد: صندوق‌های بیمه کشاورزی استان تهران امسال، 134.3میلیارد ریال حق بیمه دریافت و 5.2 برابر آن معادل 706 میلیارد ریال غرامت پرداخت کردند.

بهبهانی با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران، بیان کرد: براساس اعلام صندوق بیمه کشاورزی در استان تهران از ابتدای مهر تا امروز 45 واحد مرغداری به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آلوده و 4 میلیون قطعه مرغ معدوم شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز هر یک از مرغداران خسارت ‌دیده 30 درصد از غرامت خود را دریافت کرده‌اند و 70 درصد باقی‌مانده تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران ، مجموع غرامتی که باید به مرغداران خسارت دیده از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان تهران پرداخت شود 390 میلیارد ریال است.

بهبهانی در پایان افزود: صندوق های بیمه کشاورزی استان تهران 34.1 برابر آنچه حق بیمه از مرغداران دریافت کرده اند، پرداخت غرامت داشته اند.