۰ نفر

دست به پرنده‌های مُرده نزنید!

۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳
کد خبر: 251553
دست به پرنده‌های مُرده نزنید!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از ممنوعیت شکار پرندگان وحشی در استان تهران با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، نقی میرزا کریمی با اعلام این خبر گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور در خصوص ورود ویروس H5N6  آنفولانزای فوق حاد پرندگان به کشور و با توجه به تلفات پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در برخی تالاب‌های کشور و تائید آلودگی پرندگان مهاجر در برخی از تالاب‌ها، شکار پرندگان وحشی در استان تهران ممنوع هست .

وی با اشاره به اینکه گشت، کنترل و پایش مأموران اجرایی در مناطق حساس استان مانند تالاب‌ها و رودخانه شور تشدید شده است، افزود:  با تعاملات و هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل دامپزشکی استان با مشاهده هرگونه تلفات، اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت.

میرزا کریمی در پایان از شهروندان خواست از هرگونه شکار و صید پرندگان وحشی خودداری نموده و در صورت مشاهده تلفات مشکوک پرندگان وحشی موضوع را به پاسگاه‌های محیط‌بانی ، ادارات شهرستانی و یا اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به شماره‌های 77355781 ، سامانه تلفنی 1540 و یا سامانه پیامکی 50004044 اطلاع دهند و از اقدام خودسرانه و یا دست زدن به لاشه پرندگان وحشی تلف‌شده جدا خودداری نمایند.