۰ نفر

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی خبر داد:

افزایش سرمایه صندوق‌ها به ۷۴۵۵میلیارد تومان تا پایان برنامه ششم توسعه/احداث ۷صندوق جدید در سال‌جاری

۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۰۷
کد خبر: 250701
افزایش سرمایه صندوق‌ها به ۷۴۵۵میلیارد تومان تا پایان برنامه ششم توسعه/احداث ۷صندوق جدید در سال‌جاری

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذاری انجام شده در صندوق‌ها یک هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان است، افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دیگر در این صندوق‌ها انجام شود تا در مجموع میزان سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها به ۷ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان برسد.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ عبدالکریم رضوی اردکانی در نشست خبری امروز با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۱۰ صندوق در این بخش فعال است٬ گفت: از این تعداد ۳۲ صندوق استانی، ۸ صندوق تخصصی ملی، ۱۳ صندوق روستایی و عشایری٬ ۸ صندوق منابع طبیعی و ۴۹ صندوق شهرستانی هستند.

وی ادامه داد: در مجموع این صندوق‌ها یک هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان سرمایه دارند که ۴۶ درصد آن سهم دولت و ۵۶ درصد آورده عضوها است.

رضوی اردکانی تعداد صندوق‌های تشکیل شده در سال جاری را ۷ مورد عنوان کرد و گفت: از صندوق‌های تشکیل شده؛ ۴صندوق منابع طبیعی هستند که در استان‌های سمنان، هرمزگان، یزد و جنوب کرمان تشکیل شدند و ۳ صندوق دیگر شهرستانی و در سایر حوزه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در صندوق‌های ملی ۷ هزار و ۵۶۷ تشکل عضو هستند، بیان کرد: در صندوق‌های شهرستانی، زنان و عشایر نیز حدود ۹۰ هزار نفر عضویت دارند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی میزان تسهیلات پرداختی از محل این صندوق‌ها از ابتدای تشکیل تا پایان شهریور سال جاری را ۷ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته این صندوق‌ها  یک هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴ درصد پرداخت کردند.

رضوی اردکانی افزود: در ۶ ماهه اول امسال نیز ۷۵۰ میلیارد تومان از محل این صندوق‌ها تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از تسهیلات پرداختی این صندوق‌ها مربوط به طرح توسعه آبیاری تحت فشار است، افزود: از ابتدای تشکیل صندوق‌ها درسال ۸۷ تا پایان شهریور امسال ۲ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه‌های آبیاری تحت فشار اختصاص داده شده است.

رضوی اردکانی تاکید کرد: در سال گذشته ۱۳۲ میلیارد تومان و در شش ماهه ابتدای امسال ۳۹۲ میلیارد تومان از محل این صندوق‌ها برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار به کشاورزان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در ادامه سخنان خود از صادرات 53 هزار تن انواع محصولات کشاورزی توسط این صندوق‌ها خبر داد و گفت: ارزش صادرات انجام شده 211 میلیارد تومان بوده است که عمدتا شامل محصولات باغی، گلخانه ای و جالیزی می شود.

رضوی اردکانی ادامه داد: صادرات توسط 4 صندوق به کشورهای روسیه، آسیای میانه، ترکیه، عراق و چین صادرات انجام شده است.

به گفته وی؛ پیش بینی می شود تا پایان سال ارزش محصولاتی صادراتی به 300 میلیارد دلار برسد.

رضوی اردکانی با اشاره به برنامه‌های آتی  این شرکت ، اظهار کرد: فراهم کردن زمینه ایجاد زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی با حضور و مشارکت کار آمد تشکل‌ها و هم افزایی و استفاده بهینه از منابع مالی و سرمایه ای صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در چارچوب انعقاد قراردادهای متعامل و چندجانبه بین صندوق‌های تخصصی و استانی برنامه‌های آتی این شرکت است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ادامه داد: همچنین ایجاد شرکت‌های بازرگانی و استانی و منطقه ای با حضور مشارکت تشکل‌ها، تولید کنندگان بخش کشاورزی و صندوق‌های حمایت از توسعه بخش در جهت ساماندهی امر بازار و صادرات به عنوان مهمترین حلقه زنجیره‌های تولید از دیگر اهداف ما است.

وی در پایان افزود: ایجاد مکانیزم‌های اجرایی و عملیاتی در جهت کمک به توسعه صادرت محصولات کشاورزی در چارچوب بند ب ماده۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور از جمله اهداف آینده این شرکت و کمک به کارآمد کردن تشکل‌های تولید کنندگان بخش کشاورزی از طریق ایجاد تناسب مناسب بین سرمایه ثبتی و سهم مشارکت آنها در صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های این شرکت است.