۰ نفر

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

تکذیب ادعای تولید برنج تراریخته در کشور

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۱۳
کد خبر: 250184
تکذیب ادعای تولید برنج تراریخته در کشور

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: هیچ نوع محصول تراریخته ای برای مصرف خوراکی در مزارع کشور تولید نمی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در پی انتشار مطلبی در خصوص «کشت صنعتی برنج تراریخته» مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن رد این ادعا با ارائه توضیحاتی اعلام کرد: هیچ نوع محصول تراریخته ای برای مصرف خوراکی در مزارع کشور تولید نمی شود.متن این توضیحات به شرح زیر است:

همان طور که بارها اعلام شده است،هیچ نوع محصول تراریخته ای برای مصرف خوراکی در مزارع کشور تولید نمی شود اما تحقیق و پژوهش درباره محصولات تراریخته به عنوان یک علم و تکنولوژی در کشور آزاد است و هم اکنون سازمان ها و موسسات تحقیقاتی بخش کشاورزی پژوهش های مختلفی بر روی محصولات تراریخته انجام می دهند.

این گزارش در ادامه با تاکید بر این که براساس قانون ایمنی زیستی، ورود محصولات تراریخته به عرصه نیازمند تایید کمیته ای متشکل از وزارتخانه های جهاد کشاورزی، بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و سازمان محیط زیست است،تصریح می کند: تاکنون مجوزی برای ورود محصولات تراریخته خوراکی به عرصه صادر نشده است.

این گزارش در ادامه با اشاره به ادعای مطرح شده در خبرگزاری تسنیم مبنی بر کشت برنج تراریخت در یک میلیون هکتار از اراضی کشور تاکید می کند:کل سطح زیرکشت برنج در کشور کمتر از ۶۰۰ هزار هکتار است چگونه ممکن است در یک میلیون هکتار آن برنج تراریخت تولید شود؟ بنابراین این ادعای بی اساس قویا تکذیب می شود.