۰ نفر

۱۰استان کشور درگیر آفت کرم خراط هستند

۶ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۲۹
کد خبر: 240610
۱۰استان کشور درگیر آفت کرم خراط هستند

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر 10 استان کشور درگیر کرم خراط هستند.

محمدعلی باغستانی امروز (6 دی ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خشکسالی بحثی ملی است اظهارکرد: به دلیل وضعیت خشکسالی در سطح کشور طغیان آفات را نیز در پی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: ۱۰ استان کشور درگیر کرم خراط هستند که اعتبارات طبیعتا در استان های درگیر بیشتر بوده است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه تنها درگیر کرم خراط نیستیم و در هر منطقه‌ای درگیر نوعی افت هستیم، ادامه داد: روند اعتبارات ملی روند افزایشی داشته است.

باغستانی تصریح کرد که در خصوص آفت در پی خشکسالی در بحث اعتبارات، پروژه ملی تهیه و به ستاد بحران ارسال شده که اتفاقات رخ داده از جمله زلزله کار را در ستاد بحران کشور کند کرده است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: در خراسان جنوبی طبق آمار حداقل در سطح 500 هکتار آلودگی وجود داشته که این امر توسعه نیافته و افت را مدیریت کرده‌اند.

باغستانی یادآور شد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از شهرستان های خراسان جنوبی قول تامین اعتبار خرید خودرو، سم پاشی و ادوات کشاورزی داده شد.

وی اضافه کرد: به عنوان مدافع بخش کشاورزی، اهمیت این بخش بخصوص در بحران خشکسالی با توجه به پیامد های اجتماعی و سیاسی کمتر از مباحث امنیتی نیست.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور اظهارکرد: با توجه به اینکه دستگاهی اعتبار گیر هستیم متولی بحث اعتبارات بحران نبوده و باید این اعتبارات از طریق ستاد مدیریت بحران تامین شود.