۰ نفر

ضرورت تسهیل مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی

۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶
کد خبر: 239007
ضرورت تسهیل مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هنرمان باید این باشد که بتوانیم با کمک و همراهی مردم کارهای منابع طبیعی را پیش ببریم زیرا با حجم گسترده منابع طبیعی و چالش هایی که آن را تهدید می کند پیشرفت اقدامات توسط یک سازمان دیده نخواهد شد.

خلیل آقایی در نهمین جلسه کمیته راهبری پروژه منارید اظهار داشت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار بیابان تنها در استان خوزستان وجود دارد که اگر اعتبارات به طور تمام و کمال و.جود داشته باشد و ابر و باد و مه و خورشید و فلک بکار آیند اما نقش و مشارکت مردم وجود نداشته باشد ۳۰ سال زمان می برد تا مشکل این منطقه حل شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی، رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه گفت: در سفر اخیر به استان خوزستان یک شهروند اهوازی به من گفت؛ زمین در اختیارمان بگذارید و برایمان وام جور کنید دیگر چیزی از شما نمی خواهیم و ما با ایجاد نخلستان اراضی بیابانی را سرسبز می کنیم.

وی تصریح کرد: مردم آماده مشارکت هستند این ما هستیم که کارها را باید برای مردم سهل و آسان کنیم.

آقایی گفت: پروژه منارید با سازمان ملل اهداف خوبی را در کشور دنبال می کند اما واقعاً مسئولان اثرگذار چقدر از اجرای این پروژه در کشور اطلاع دارند و ما چه میزان آنان را مطلع کرده ایم.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری کشور خاطر نشان کرد: امروز هماهنگی های خوبی بین ادارات کل منابع طبیعی استان ها با ادارات برنامه و بودجه استان وجود دارد و در این نشست هم مدیران منابع طبیعی استان ها حضور دارند و هم مدیران برنامه و بودجه استان هایی که پروژه منارید به صورت پایلوت در آن اجرا می شود. باید تعاملات روز به روز بیشتر شده و از ظرفیت ها در جهت احیا و حفظ منابع طبیعی بهره برداری بیشتری صورت گیرد.

آقایی همچنین گفت: ما باید دنبال راهکار و مدل های موفق در منابع طبیعی باشیم.

وی مستندسازی از اقدامات و فعالیت ها در منابع طبیعی را کاری ارزشمند دانست و بیان داشت: مستندات موفق را باید به سایر استان ها تعمیم بدهیم.

بر اساس این گزارش، در این مراسم خانم کارلسن معاون نماینده برنامه عمران ملل متحد در ایران و مدیران کل منابع طبیعی و مدیران برنامه و بودجه استان های پایلوت پروژه منارید؛ یزد، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی حضور داشتند.