۰ نفر

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین؛

میوه‌های محبوب شب یلدا در صدر گرانی/ سرمازدگی باغ‌های ساوه بهانه گران‌فروشی انار/ هندوانه را ارزان‌تر از سال گذشته بخرید

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۳
کد خبر: 238273
میوه‌های محبوب شب یلدا در صدر گرانی/ سرمازدگی باغ‌های ساوه بهانه گران‌فروشی انار/ هندوانه را ارزان‌تر از سال گذشته بخرید

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت بیشتر محصولات مناسب است، افزود: در بین انواع میوه؛ میوه های محبوب شب یلدا که شامل انار و هندوانه می شوند بیشترین افزایش قیمت را در روزهای اخیر تجربه کرده اند.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ حسین مهاجران میزان ذخیره و عرضه انواع میوه در بازار را کافی و متعادل دانست و گفت: با وجود ذخیره و عرضه کافی انار و هندوانه، قیمت آن ها به دلیل افزایش تقاضای مصرف در شب یلدا مطابق معمول هر ساله افزایش یافته است.

وی ادامه داد: البته سرما زدگی سال گذشته باغ های انار ساوه و کف بر شدن بیشتر درختان این منطقه بهانه ی برای بخشی از افزایش قیمت این محصول توسط فرصت طلبان در سالجاری شده است که با توجه به تامین آن از سایر مناطق کشور منطقی نیست.

به گفته مهاجران؛ در حال حاضر به میزان نیاز انار از سایر استان ها تامین و در انبارها و سردخانه ها برای عرضه در ایام شب یلدا ذخیره شده است و کمبودی در این میوه وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: احیای باغ های ساوه 5 تا 6 سال زمان خواهد برد و در این مدت وزارت جهاد کشاورزی با تدبیر و نظارت کافی اجازه سوء استفاده فرصت طلبان را از این اتفاق ندهد.

مهاجران قیمت هر کیلو گرم انار را بر اساس کیفیت آن متغییر دانست و عنوان کرد: در میدان مرکزی میوه و تربار هر کیلو گرم انار بسته به کیفیت آن از سه هزار و 500 تومان تا هفت هزار تومان به فروش می رسد.

وی درباره قیمت و شرایط عرضه هندوانه، از دیگر میوه های محبوب شب یلدا در ایران، گفت:  در حال حاضر هندوانه جنوب کشور وارد بازار شد است که با وجود برخورداری از کیفیت بسیار بالاتر نسبت به سال 95 قیمت آن پایین تر از یلدای سال گذشته است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، اضافه کرد: سال گذشته قیمت هر کیلو گرم هندوانه در روزهای منتهی به شب یلدا دو هزار و 700 تومان بود اما، امسال قیمت هر کیلو گرم از این میوه به یک هزار و 700 تومان کاهش یافته است.

مهاجران در مورد قیمت سایر میوه های پر مصرف در شب یلدا نیز اظهار کرد: قیمت هر کیلو گرم پرتقال شمال از دو هزار تا دو هزار و 500 تومان، هر کیلو گرم پرتقال جنوب از هفت هزار تا هشت هزار تومان و هر کیلو گرم سیب سبز و قرمز از یک هزار و 500 تومان تا چهار هزار و 500 تومان متغییر است.