۰ نفر

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای جالیزی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین خبر داد:

هندوانه شب یلدا مهیاست/ تولید ۱۳۷هزار تُن هندوانه پاییزه

۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 235982
هندوانه شب یلدا مهیاست/ تولید ۱۳۷هزار تُن هندوانه پاییزه

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای جالیزی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه به میزان کافی هندوانه مورد نیاز شب یلدا تولید شده است، اظهار کرد: در فصل پائیز بیش از 137 هزار تن هندوانه تولید می شود که پاسخگوی نیاز مردم در این ایام است.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ حسین اصغری در گفت و گو با اقتصاد آنلاین سطح زیر کشت این محصول در فصل پائیز را چهار هزار و 987 هکتار عنوان کرد و گفت: از مجموع تولید هندوانه در فصل پائیز 110 هزار تن آن فقط مربوط به ماه آذر است.

وی افزود: در فصل پاییز در چهار استان هرمزگان، فارس، بوشهر و خوزستان کشت هندوانه انجام می شود و به تدریج به بازار  عرضه می گردد.

اصغری با تاکید بر اینکه میزان عرضه این محصول در ماه آذر بیشتر از مهر و آبان است، بیان کرد:  اگر اتفاق خاص و غیر قابل پیش بینی رخ ندهد هندوانه در دسترس همه و در سراسر کشور خواهد بود.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای جالیزی معاونت امور زراعت یاد آور شد: بخشی از هندوانه های مورد نیاز این شب ها نیز  از ذخیره سردخانه ها تامین و عرضه می شود، بنابرین ما در میزان عرضه کمبود نخواهیم داشت.

اصغری در پایان علت گرانی هندوانه در روزهای پایان پائیز را حضور دلالان و سودجویان در هنگام عرضه محصول دانست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با وجود اینکه هر ساله در کشور بیش از چهار میلیون تن هندوانه در سطح 143 هزار هکتار تولید می شود و این تولید در بیشتر فصول به میزان کافی انجام می گیرد اما، قیمت آن در روزها و ایام خاص مانند شب یلدا با افزایش قابل توجهی روبه رو می شود. به نظر می رسد این افزایش قیمت بیش از آنکه مربوط به کمبود تولید این محصول باشد مربوط به عدم توانایی ارگان های مسئول در تنظیم بازار است.