۰ نفر

اختصاص ۱۲۰هزار میلیارد ریال به بخش تولید روستایی

۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۷
کد خبر: 230840
اختصاص ۱۲۰هزار میلیارد ریال به بخش تولید روستایی

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرد: 120 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و منابع بانکی برای رونق تولید بخش روستایی و مرزی کشور اختصاص یافته است.

جمشید انصاری روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی افزود: 45 درصد از این میزان به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، 15 درصد به بخش خدمات و آی تی، 10 درصد به بخش گردشگری، 10 درصد به بخش معدن و پنج درصد به هریک از بخش های صنایع دستی و فرش دستباف در مناطق روستایی اختصاص یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: 10 درصد از این میزان نیز به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص داده شده که در اختیار واحدهای مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر قرار می گیرد.

وی گفت: این مبلغ با ابتکار دولت، موافقت مقام معظم رهبری درخصوص تبدیل منابع اختصاصی از صندوق توسعه ملی از منابع ارزی به ریالی و تصویب مجلس به بخش روستایی و مرزی اختصاص داده شده است و می تواند در کاهش مشکلات تولید روستایی و کاهش بار ستاد رفع موانع تولید نیز بسیار کارساز باشد.

انصاری تاکید کرد: طبق تکلیف برنامه ششم توسعه، سالانه باید بین 950 هزار تا یک میلیون شغل در کشور و حدود 40 هزار شعل در استان ایجاد شود که این امر بدون همکاری بانک ها قابل اجرا نیست.

وی با تاکید بر اینکه سهم آذربایجان غربی از اعتبار اطلاعی چهار درصد است که چهار هزار و 800 میلیارد ریال را شامل می شود، اظهار کرد: این میزان اعتبار در بخش روستایی،عشایری و مرزی این استان هزینه می شود که بیش از کل منابع توزیعی در قالب رفع موانع تولید در سال گذشته در این استان است.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری با اشاره به فعالیت مناسب بانک های آذربایجان غربی در اختصاص منابع به رفع موانع تولید در سال گذشته و امسال بیان کرد: بانک هایی که جرات کرده و بیش از منابع خود در این خصوص مصارف داشته اند باید به جای بازخواست، تشویق شوند و من این امر را در تهران پیگیری می کنم.

جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی در آذربایجان غربی، اختصاص یکهزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش واحدهای صادراتی آذربایجان غربی به ویژه در بخش کشاورزی را یادآوری کرد و گفت: می توان این امر را امسال نیز تداوم بخشید و میزان تسهیلات بازگشت داده شده به بانک ها را در همین مسیر هزینه کرد.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشکلات امروز استان و کشور حاصل هزینه کرد بی برنامه درآمدهای قابل توجه کشور در دولت های نهم و دهم است، افزود: امروز باید با برنامه ریزی مناسب، اعتبارها و درآمدهای محدود را به بهره وری قابل قبول برسانیم که در این خصوص کمک همه بخش ها نیاز است.

محمدمهدی شهریاری اضافه کرد: صندوق توسعه ملی آمادگی خود را برای اختصاص منابع نامحدود برای استان اعلام کرده است ولی باید طرح ها توجیه پذیر باشند.

در این جلسه در خصوص اقدامات ستاد رفع موانع تولید و همچنین عملکرد بانک ها در راستای رونق تولید در استان گزارش ارائه شد.