۰ نفر

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در گفت‎وگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

مصوبه اخیر دولت تذکر می‌گیرد/ دولت به وزارت جهاد کشاورزی حق وتو بدهد

۶ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۵۶
کد خبر: 228019
مصوبه اخیر دولت تذکر می‌گیرد/ دولت به وزارت جهاد کشاورزی حق وتو بدهد

علی محمد شاعری با اشاره به مصوبه اخیر دولت درباره واگذاری ریاست گروه گندم، آرد و نان به وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: کمیسیون کشاورزی در جلسه آینده مجلس به دولت به دلیل مصوبه اخیر تذکر خواهد داد.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ علی محمد شاعری طی بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه پایگاه خبری اقتصاد آنلاین با بیان این‌که طبق قانون باید تمام امور تنظیم بازار محصولات کشاورزی به جهاد کشاورزی واگذار شود، افزود: مصوبه اخیر خلاف قانون بوده و بر اساس قانون قطعا باید وزیر جهاد کشاورزی رییس این گروه می‌­شد.

وی افزود: کارگروه‌­های تخصصی مختلفی در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که می‌­توانند به درستی در مورد تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی برنامه ­ریزی کنند، در حالی که وزارت صنعت و معدن و تجارت در تولید این محصولات هیچ تخصصی ندارد.

شاعری با تأکید بر این که دولت باید جایگاه شایسته‌ای را برای بخش کشاورزی قائل شود، گفت: بخش کشاورزی نقش بسیار مهمی را در اقتصاد کشور دارد؛ به‌طوری که 17% از اشتغال و 14% از تولید ناخالص ملی را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: نظرات وزارت جهاد کشاورزی در تصمیم­ گیری‌­های هیات دولت ملاک عمل قرار نمی‌گیرد به همین دلیل ما شاهد شکست در تنظیم بازار محصولات کشاورزی هستیم.

شاعری در پایان وزیر جهاد کشاورزی را در اتفاقات اخیر بی­‌تقصیر ندانست و افزود: لازم است وزیر جهاد کشاورزی در دفاع از بخش کشاورزی مقتدرانه­‌تر عمل کند تا بتواند حق کشاورزان را بگیرد، ضمن اینکه دادن حق وتو به بخش کشاورزی با توجه به نقش این بخش در اقتصاد ضروری است.