۰ نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

رشد ۳۰درصدی ارزش صادرات محصولات آبزی/ سرانه مصرف آبزیان در کشور در مرز ۱۱کیلوگرم

۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۳۹
کد خبر: 227551
رشد ۳۰درصدی ارزش صادرات محصولات آبزی/ سرانه مصرف آبزیان در کشور در مرز ۱۱کیلوگرم

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات، گفت: در شش ماهه نخست امسال میزان صادرات آبزیان از نظر ارزشی ۳۰درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسن صالحی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته، اظهار داشت: سال گذشته سرانه مصرف آبزیان در کشور  به ۱۰.۶ کیلوگرم رسید و به نظر می‌رسد امسال این عدد از مرز ۱۱ کیلوگرم عبور کند.

وی افزود: در حال حاضر مصرف سرانه آبزیان بر اساس استاندارد جهانی ۲۰ کیلوگرم است و ایران در بهترین حالت کمتر از نصف استاندارد جهانی این محصولات را مصرف می‌کند.

صالحی در ادامه با اشاره به ممنوعیت صید ماهیان خاویاری برای حفظ ذخایراین ماهی، اظهار داشت: ممنوعیت صید ماهیان خاویاری برای مدت پنج سال است و در حال حاضر برداشتی برای صادرات خاویار از آب‌های دریای خزر انجام نمی‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون خاویار پرورشی در کشور تولید و صادر می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته دو تن خاویار پرورشی تولید شد که یک تن آن به مصرف داخلی رسید و یک تن نیز صادر شد.

صالحی در پایان از صادرات۱۰ هزارتن قزل آلا از کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده امسال میزان صادرات این ماهی به ۳۰ هزارتن برسد و در همین راستا دستورالعمل جدیدی نیز به مزارع پرورش قزل آلا ابلاغ شده که وزن تولید این ماهی به بالای ۱.۵ کیلوگرم برسد تا تولیدات بازار پسندی بیشتری داشته باشند.