۰ نفر

فقط ۳درصد از سوء تغذیه در کشور مربوط به فقر است

۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۴۷
کد خبر: 224585
فقط ۳درصد از سوء تغذیه در کشور مربوط به فقر است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: شاخص های فقر و گرسنگی در ایران کاهش یافته و فقط سه درصد از سوء تغذیه در کشور مربوط به فقر است که نشان می دهد سوء تغذیه تناسبی با فقر ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی طهماسبی در مراسم تجلیل از برترین های صنعت غذای مازندران  با بیان اینکه در چند سال گذشته شیوع لاغری در کودکان افزایش یافته است، اظهار کرد: درصد مرگ کودکان زیر پنج سال نیز در کشور کاهش یافته است، این آمارها نشان می دهد ایران در مقابله با فقر و گرسنگی موفق عمل کرده است.

طهماسبی الگوی غذایی غلط را موجب بروز سوءتغذیه دانست و اظهار کرد: سوء تغذیه امکان دارد در افراد ثروتمند نیز به وجود آید چون این عارضه دلایل زیادی دارد که یکی ار آن ها الگوی نامناسب غذایی است.

این مسئول در ادامه افزود: تنها سه درصد از سوء تغذیه در ایران مربوط به فقر است که نشان می دهد سوء تغذیه تناسبی با فقر ندارد.

وی با بیان اینکه آمارهای جهانی نشان می دهد در ۲۰ سال گذشته شاخص های فقر و گرسنگی در ایران ۶۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: رتبه ایران در تامین سرانه انرژی نیز در مقایسه با قبل از انقلاب  از ۵۴ درصد به ۸۳ درصد رسیده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به میانگین تولید محصولات کشاورزی در اراضی باغی و زراعی مازندران اشاره کرد و گفت: میانگین تولید برنج در واحد هکتار در اراضی شالیزرای مازندران پنج  تن است در صورتی که کشاورزان نمونه ۱۳ تن برداشت داشته اند.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: این نشان می دهد اگر الگوی کشت درست داشته باشیم و بهره وری مناسب را در دستور کار قرار دهیم بسیاری از شاخص های فقر و گرسنگی را می توانیم کاهش دهیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در برشماری دلایل گسترش فقر و گرسنگی در جهان اظهار کرد: تخریب و فرسایش خاک، کاهش بارش بارانف گرم شدن کره زمین، تخریب مراتع، آلودگی زیست محیطی، افزایش جمعیت و توریع ناعادلانه ثروت موجب کاهش تولید غذا و افزایش فقر در سایر نقاط دنیا شده است.