۰ نفر

محصولات استراتژیک امنیت غذایی بیمه کشاورزی می‌شوند

۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۴
کد خبر: 221613
محصولات استراتژیک امنیت غذایی بیمه کشاورزی می‌شوند

فعالیتهای کشاورزی که تولید آن در گروه محصولات استراتژیک و امنیت غذایی قرار می‌گیرند، طبق مطالعات کارشناسان بیمه صندوق به این گروه اضافه می‌شوند.

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان کُردستان، گفت: هم اکنون فقط ۳۰ درصد از بهره برداران کشاورزی محصولات خود را بیمه کرده اند.محصولات استراتژیک امنیت غذایی بیمه کشاورزی می‌شوند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تورج سعیدی با اشاره به اینکه بیمه پایه لازمه داشتن بیمه‌های دیگر است، افزود: بهره برداران در بیمه پایه حداکثر ۱۵ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند، امّا میزان غرامت آن حدود ۵۰۰ برابر است.

به گفته وی، شرایط پرداخت غرامت این نوع بیمه در صورت گستردگی، تواتر و خسارت شدید در مناطق متفاوت است که این شرایط طبق مدیریت بحران، هواشناسی و ستاد بیمه‌ای استان‌ها اعلام می‌شود.

سعیدی افزود: هم اکنون برخی از محصولات از جمله؛ گندم، انگور آبی، پسته و سیب در حوزه باغ و زراعت و انواع دام صنعتی، عشایر و گاوهای بومی آمیخته و گاو اصیل در واحدهای سنتی بهداشتی شامل این بیمه می‌شود.

مُدیرشعب بانک کشاورزی کُردستان نیز در این جلسه گفت: در سال زراعی گذشته، ۱۶۰ هزار هکتار مزارع و هفت هزار هکتار از باغهای استان دچار خسارت حوادث طبیعی شدند.

اسعد فهیمی در مورد مبلغ غرامتی که به کشاورزان پرداخت شده است، افزود: در سال زراعی ۹۵ و ۹۶ بیش از ۵۱۸ میلیارد ریال غرامت تعیین شده است که فقط ۱۸ میلیارد ریال واریز شده است.

وی گفت: در سال گذشته کُردستان در بخش بیمه گندم دیم رتبه اوّل را در کشور کسب کرد.

وی افزود: بیشتر خسارت موجود در این سال زراعی در رابطه با سرمازدگی و بارش تگرگی است که در حومه سنندج و کامیاران و شهرهای اطراف پیش آمد و قرار است بررسی خسارات سریع‌تر انجام شود.