۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی:

گناه تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم به گردن شورای اقتصاد است/ وزارت جهادکشاورزی مرداد ماه قیمت پیشنهادی را به شورا داد

۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 216630
گناه تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم به گردن شورای اقتصاد است/ وزارت جهادکشاورزی مرداد ماه قیمت پیشنهادی را به شورا داد

وزیر جهاد کشاورزی در مورد علت تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در مرداد ماه قیمت پیشنهاد خود برای خرید تضمینی گندم را به شورای اقتصاد داده است اما این شورا هنوز قیمت ها را اعلام نکرده است.

اقتصاد آنلاین - روژان کیوانلو؛ محمود حجتی گفت: قیمت پیشنهادی هم اکنون در اختیار دبیرخانه شورای اقتصاد است و ما امیدواریم این پیشنهاد توسط این دبیرخانه به‌موقع برای برنامه‌ریزی کشاورزان جهت کشت محصول استراتژیک بررسی و اعلام شود.

وی درباره تولید و مصرف محصولات تراریخته در کشور تصریح کرد: هیچ محصول تراریخته ای در کشور تولید نمی شود و تنها بخشی از محصولات وارداتی نظیر سویا و ذرت تراریخته هستند که ورود این محصولات مستلزم طی شدن مراحل قانونی و مقررات بین‌المللی است.

حجتی تصریح کرد: این محصولات از لحاظ مشخصات فنی و گواهینامه‌های لازم چک می شوند و مدارک قابل مصرف بودن آن ها مورد بررسی‌های قرار می گیرند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه صادرات محصولات کشاورزی باید از حالت سنتی خارج شود گفت: صادرات محصولات کشاورزی  باید به شبکه‌های زنجیره‌ای توزیع مواد غذایی در سطح کشورهای توسعه‌یافته متصل شود.

حجتی ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی تا دیروز به‌صورت فله‌ای و توسط تجار و بازرگانان کشور بیشتر واردکننده و کمتر صادرکننده بودند انجام می شد بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که صادرات محصولات کشاورزی با بسته‌بندی نهایی برای مصرف‌کنندگان در بخش‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی به سرعت انجام شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توسعه سردخانه‌ها، مباحث لجستکیی، بسته‌بندی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی بوده که رشد خوبی داشته است.