۰ نفر

براساس گزارش مرکز آمار؛

عرضه گوشت طیور در مرداد ۵ درصد افزایش داشت/ افزایش ۳۱ درصدی عرضه گوشت بوقلمون در مرداد امسال

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸
کد خبر: 668244
عرضه گوشت طیور در مرداد ۵ درصد افزایش داشت/ افزایش ۳۱ درصدی عرضه گوشت بوقلمون در مرداد امسال

گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۷۳٬۷۱۹ تن، ۹۷٫۹ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس گزارش مرکز آمار، بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه مرداد سال جاری، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۱ جمعاً ۱۷۷٬۴۰۸ تن گزارش شده، که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۷۳٬۷۱۹ تن، ۹۷٫۹ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۲٬۱۱۱ تن، شترمرغ ۱۵۶ تن و سایر انواع طیور با ١٤٢٢ تن، به‌ترتیب ۱٫۲ درصد، ۰٫۱ درصد و ۰٫۸ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۸ درصد افزایش داشته است. مقدار عرضه گوشت در مرداد۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای ماکیان (مرغ و خروس) ۷ درصد، بوقلمون ۳۱ درصد، شترمرغ ۲۴ درصد و برای سایر انواع طیور ۱۸۲ درصد افزایش و برای بلدرچین ۵۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (تیر ) در حدود ۵ درصد افزایش داشته است.