۰ نفر

حداکثر قیمت زعفران اعلام شد

۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵
کد خبر: 666566
حداکثر قیمت زعفران اعلام شد

نایب رییس شورای ملی زعفران حداقل قیمت هر کیلو زعفران را ۲۴ میلیون و حداکثر آن را ۳۸ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا میری گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۲۴ میلیون و حداکثر آن ۳۸ میلیون تومان بوده که نسبت به ۲ ماه گذشته تغییری نداشته است.

به گفته او، تعدیل نرخ پایه گمرکی در آینده می تواند بر رونق صادرات اثر گذار باشد، اما در شرایط فعلی به سبب نیم درصد عوارض آب مجازی و نرخ پایه گمرکی، قاچاق رونق دارد.

میری می گوید: سال گذشته برآورد شده بود که با رفع موانع، صادرات حداقل ۴۰ درصد رشد داشته باشد که متاسفانه به سبب موانع صادرات شاهد کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی صادرات در هر ماه هستیم.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: زعفران نو ۴۰ روز دیگر به بازار می آید که از متولیان امر تقاضا داریم قیمت محصول را هر چه سریع تر اعلام کنند تا کشاورز با اطمینان خاطر هزینه کند.

بررسی های میدانی نشان می دهد که هر مثقال زعفران ۱۸۰ تا ۲۵۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود، درحالیکه نایب رئیس شورای ملی زعفران قیمت منطقی هر مثقال زعفران در بسته بندی معمولی برای مصرف کننده را ۱۳۰ تا ۲۲۰ هزار تومان اعلام می کند.

بنابر آمار گمرک طی ۴ ماهه نخست سال صادرات زعفران به طور متوسط ۴۵ درصد کاهش یافته است که با رفع موانع صادراتی، بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد خواهیم داشت.