۰ نفر

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور؛

عرضه دام ۱۱ برابر تقاضا است

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 654130
عرضه دام ۱۱ برابر تقاضا است

رییس شورای تامین کنندگان دام گفت: با وجود افزایش ۱۱ برابری دام نسبت به تقاضا، دامدار چاره‌ای جز عرضه به بازار ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، منصور پوریان گفت: علی رغم فراوانی گوشت و دام زنده، اما تقاضای چندانی در بازار نیست. بنابر آمار عرضه دام نسبت به تقاضا ۱۱ برابر افزایش پیدا کرده است.

پوریان می گوید: قیمت کنونی هر کیلو دام سبک بره نر چاق ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان، گوساله نر ۴۰۰ کیلویی ۸۰ هزار تومان، گوساله ۵۰۰ کیلو به بالا ۶۵ هزار تومان، لاشه گوسفندی ۱۵۰ هزار تومان و لاشه گوساله ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

رییس شورای تامین کنندگان دام گفت: در شرایط کنونی گوشت با قیمت بالایی در بازار عرضه می شود که تناسبی با نرخ دام زنده ندارد و همواره به سبب مازاد دام،‌ افزایش مجدد قیمت گوشت در دستور کار نیست چرا که با قیمت های فعلی تقاضایی در بازار نیست.

طبق گفته اتحادیه دام سبک ۶ میلیون راس دام مازاد در کشور وجود دارد که خشکسالی و افت تولید علوفه در مرتع مشکلات دامداران را تشدید کرده است.

بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۸۰ تا ۲۲۰ هزار تومان، شقه گوساله ۱۷۰ تا ۲۱۰ هزار تومان، سردست گوسفندی ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار تومان، سردست گوساله ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تومان و گوشت چرخ کرده مخلوط ۱۸۰ هزار تومان است که با قیمت دام و گوشت در عمده فروشی ها اختلاف معناداری دارد.