۰ نفر

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام کرد؛

آخرین قیمت میوه‌ های تابستانی در بازار

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبر: 653427
آخرین قیمت میوه‌ های تابستانی در بازار

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی؛ قیمت عمده میوه های تابستانی پر مصرف عرضه شده در میادین میوه و تربار نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته اند، کاهش قیمت آن ها از یک تا ۱۰ هزار تومان بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین، آخرین قیمت عرضه انواع میوه‌ پر مصرف داخلی در میادین میوه و تره بار را اینگونه اعلام کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم انگور عسگری با کاهش ۵ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته ۲۰ تا ۳۳ هزار تومان، هر کیلوگرم انگور یاقوتی با کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت نسبت به هفته گذشته ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، هر کیلوگرم آلبالو تخم خارجی بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، هر کیلوگرم آلبالو رسمی بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان و هر کیلوگرم آلو شابلون با کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت نسبت به هفته گذشته ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: همچنین هر کیلوگرم آلو قطره طلا با کاهش قیمت ۱۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، هر کیلوگرم توت فرنگی گلخانه‌ای بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته ۳۵ تا ۷۵ هزار تومان، هر کیلوگرم خربزه با کاهش قیمت ۷ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته ۷ تا ۱۵ هزار تومان، هر کیلوگرم زرد آلو بادامی با کاهش ۵ هزار تومانی قیمت نسبت به هفته گذشته ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، هر کیلوگرم سیب گلاب با کاهش قیمت ۱۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان، هر کیلوگرم شلیل شبرنگ با کاهش ۵ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان و هر کیلوگرم طالبی بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته ۶ تا ۱۱ هزار تومان است.

کارگر افزود: هر کیلوگرم طالبی جانان با کاهش ۲ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته ۸ تا ۱۲ تومان، هر کیلوگرم گیلاس تکدانه بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته ۵۰ تا ۹۰ هزار تومان، هر کیلوگرم گیلاس مشکی بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، هر کیلوگرم هلو هسته جدا با افزایش ۲ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، هر کیلوگرم هندوانه خطی بیضی با کاهش یک هزار  تومانی نسبت به هفته گذشته ۴ تا ۶ هزار تومان، هر کیلوگرم هندوانه خطی گرد بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته ۴ تا ۶ هزار تومان و هر کیلوگرم هندوانه ساکاتا بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته ۵ تا ۷ هزار تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

کارگر قیمت دو میوه وارداتی در میادین میوه و تره بار شامل، موز را هر کیلوگرم ۲۴ تا ۳۲ هزار تومان و انبه را هر کیلوگرم ۵۰  تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد که موز نسبت به هفته کاهش کاهش ۲ هزار تومانی و انبه بدون تغییر قیمت بوده است.

بر اساس این گزارش؛ قیمت در فروشگاه های عرضه سطح شهر با توجه به سقف سود درنظر گرفته برای خرده فروشی ها می‌تواند تا ۳۵ درصد بیش از قیمت‌ها در میادین میوه و تره‌بار باشد.

 پیش از این رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی به اقتصاد آنلاین گفته بود؛ با توجه به عدم کشش بازار مصرف به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، معمولا خرده فروش ها کف سود را در نظر می گیرند. کف سود در نظر گرفته شده در خرده فروشی‌های میوه و سبزی را ۸.۵ تا ۹ درصد عنوان کرد.