۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی؛

در تامین کالاهای اساسی کشور مشکلی نداریم

۷ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۰۸
کد خبر: 648860
در تامین کالاهای اساسی کشور مشکلی نداریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص تامین کالاهای اساسی، علی رغم تنگنانهای موجود هیچ نگرانی وجود ندارد و در حوزه تامین گوشت قرمز و مرغ، ذخایر برنج، شکر، گندم و… وضعیت مطلوبی داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید جواد ساداتی نژاد امروز ۷ تیرماه در جمع خبرنگاران در میاندوآب در حاشیه سفر به این منطقه و بازدید از ظرفیت های بخش کشاورزی میاندوآب، باروق و چهاربرج، اظهار کرد:  این منطقه فوق العاده مستعد در بخش کشاورزی بوده و از ظرفیت های بی نظیری نیز برخوردار و قطب امنیت غذایی برای کشور محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مطالبات مردمی در جریان این سفر، افزود:  با توجه به شرایط کم آبی حاکم بر منطقه، آبیاری نوین در حوزه انتقال آب با لوله و پوشش انهار از اصلی ترین درخواست ها و مطالبات  مردم بود.

وی گفت: توسعه کشت گلخانه ای نیز از موضوعاتی است که توسط نماینده مردم در مجلس نیز پیگیری می شود که تلاش کردیم از بخش های مختلف مربوط به این موضوع در منطقه نیز بازدید کنیم.

ساداتی نژاد با اشاره به ظرفیت های کشت آبی و دیم و تولیدات باغی و دامی منطقه، تصریح کرد: ایجاد باغ مادری یکی از موضوعاتی است که در منطقه ظرفیت های خوبی برای آن داریم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای موضوعات مورد بررسی طی این سفر در جلسه نهایی، اعتباری را برای امسال اختصاص می دهیم وبخشی هم برای سال آینده در نظر می گیریم تا ان شالله کشاورزان بتوانند بهره وری بیشتر و تولیدات بالاتری داشته باشند.

وی در ادامه این گفت و گو با اشاره به اینکه  تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شده است، گفت:  برنامه ریزی خوبی که در خصوص حمایت از تولید داخل طی امسال صورت گرفته است، سال آینده نتیجه می دهد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، کاهش قیمت کود تا ۴۵درصد  و کشت قراردادی از مهم ترین اقداماتی است که قطعا در سال آینده اثرات خود را نشان می دهد و سال آینده می توانیم تولیدات مناسب تر و بهتری را داشته و به سمت خودکفایی حرکت کنیم.