۰ نفر

هواشناسی کشاورزی اعلام کرد؛

هشدار وزش باد و گرمای هوا به زنبورداران

۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۰۶
کد خبر: 643718
هشدار وزش باد و گرمای هوا به زنبورداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی افزایش دما به کشاورزان و زنبورداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می شود که مراقب رخداد آتش سوزی و ایجاد آتش شکن در مزارعی که محصول در مرحله رسیدن است، اقدام کنند. کشاورزان از شست و شوی سرشاخه های نخیلات و محلول پاشی اجتناب کنند.

رفیعی می گوید: با توجه به روند افزایش دما، زنبورداران نسبت به تنظیم دریچه های کندوهای عسل و انتقال کندو به مناطق خشک اقدام کنند.

این کارشناس کشاورزی گفت: با وجود احتمال بارش های رگباری، باغداران به منظور جلوگیری از شکسته شدن سرشاخه ها از قیم درباغات جدید استفاده کنند.

براساس اعلام مرکز خشکسالی کشور، مجموع بارش کشور نسبت به دوره بلندمدت ۲۸ درصد کمتر است که با احتساب کم بارشی سال قبل به حدود ۷۰ درصد می رسد.

بنابر نقشه های هواشناسی، امشب در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی و همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی  رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ انتظار می رود.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در این مناطق رگبار باران و وزش بار شدید موقت دور از انتظار نیست، روز چهارشنبه در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، برخی نقاط استان های خراسان شمالی و رضوی رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی وزش بار پیش بینی می شود.