۰ نفر

هواشناسی کشاورزی هشدار داد؛

احتمال خسارت به گلخانه ها و شکستن درختان در اثر وزش باد

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۱۹
کد خبر: 642315
احتمال خسارت به گلخانه ها و شکستن درختان در اثر وزش باد

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد شدید در برخی استان ها به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پروین رفیعی گفت: با توجه به پیش بینی گرد و غبار در برخی استان ها به گلخانه داران توصیه می شود که نسبت به تنظیم دریچه های سالن و تهویه گلخانه ها اقدام کنند‌. باغداران  با نصب قیم از شکستن نهال های جوان جلوگیری کنند.

رفیعی می گوید: با توجه به وزش باد شدید کشاورزان از روشن کردن آتش و سوزاندن کاه و کلش در مزارع اجتناب کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، بنابر آخرین آمار مجموع بارش از ابتدای سال زراعی تا ۱۳ خرداد ۱۶۰ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۳۳.۱ میلی متر و دوره بلندمدت ۲۲۲.۸ میلی متر است که این امر افزایش ۲۰.۲ درصدی سال گذشته و کاهش ۲۸.۲ درصدی نسبت به دوره نرمال را نشان‌می دهد.

بنابر آخرین‌نقشه های هواشناسی، امروز در بخش هایی از استان های آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، قم، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، سمنان و بخش هایی از مرکز کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق بویژه دامنه های جنوبی البرز مرکزی خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه در استان های گلستان، شرق مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال و شرق سمنان و دامنه های البرز مرکزی بارش پراکنده همراه با رعد و برق رخ خواهد داد‌.