۰ نفر

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور خبر داد؛

طرح انتقال دام استان های جنوب به دلیل خشکسالی ها اجرایی می شود

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶
کد خبر: 640741
طرح انتقال دام استان های جنوب به دلیل خشکسالی ها اجرایی می شود

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور از برنامه انتقال ۱۰ هزار راس دام سبک به استان‌های شمال غربی به دلیل خشکسالی خبر داد و گفت: این اقدام به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان استان‌های جنوبی کشور است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «مجتبی عالی» درباره وضعیت تولیدات دامی و استمرار خشکسالی‌ها افزود: با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی و کمبود منابع آبی به‌ویژه در استان‌های جنوبی کشور برای حمایت از تولید داخلی پیشنهاد انتقال ۱۰ هزار راس دام سبک بره و میش لاغر ارایه شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور اظهار داشت: اکنون برخی استان‌ها از جمله کردستان، کرمانشاه و خوزستان با وضعیت خشکسالی و کمبود منابع آبی روبرو هستند که تولیدکنندگان آنان برای تامین علوفه دام‌هایشان در مضیقه هستند.

وی تصریح کرد: حال قرار است در این طرح این تعداد دام به استان های شمال غربی کشور همانند آذربایجان شرقی و  غربی و اردبیل منتقل شوند زیرا این مناطق علوفه و مراتع مناسب دارد و برای چرای دام مناسب است.

عالی با بیان اینکه تولیدکنندگانی که دچار مشکل تامین علوفه هستند با مراجعه به اتحادیه در هر استان می‌توانند از این طرح استفاده کنند اضافه کرد: د راین طرح دامداران  تنها هزینه حمل‌ونقل را می‌پردازند و هزینه دیگری را متقبل نمی‌شوند.

وی گفت: اکنون در حال دریافت مجوزهای لازم برای نقل‌وانتقال دام سبک از سازمان دامپزشکی کشور هستیم و به نظر می‌رسد این طرح بین ۱۰ تا ۱۵ روز آینده عملیاتی شود.