۰ نفر

به دلیل مازاد هزار تنی مرغ رقم خورد؛

تکرار جوجه کشی به رغم هشدارها + فیلم

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کد خبر: 639293
تکرار جوجه کشی به رغم هشدارها + فیلم

به تازگی فیلمی از جوجه کشی در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است. این در حالی است که انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در نامه‌ ای خطاب به اعضای خود از آن‌ها خواسته است که دست به جوجه کشی نزنند و اگر اقدام به این کار کردند، از انتشار تصاویر آن خودداری کنند. به نظر می‌رسد، تکرار جوجه کشی توسط تولیدکنندگان به دلیل مازاد ۱۰۰۰ تنی تولید مرغ باشد که تقاضا برای جوجه ریزی در واحدهای مرغداری را کاهش داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به تازگی فیلم حاوی تصاویر دلخراش از دفن جوجه های یکروزه در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است. در این فیلم یک کامیون هزاران جوجه یکروزه را به گودالی سرازیر می‌کند و صدای پس زمینه شنید می شود که محل زنده به گور کردن جوجه‌ها را استان اردبیل عنوان می‌کند.

پیش از این نیز شاهد صحنه‌های مشابه بوده‌ایم که گاهی حاشیه زیادی به همراه داشته است. کارشناسان معتقدند؛ بی مشتری ماندن جوجه‌های یکروزه موجب شده بود که سرنوشت تلخ زنده به گور شدن برای جوجه‌ها رقم زده شود.

به نظر می رسد، اینبار نیز همین مشکل منجر به کشتار جوجه ها شده است چراکه، صبح امروز حبیب اسدالله نژاد، مدیر عامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین از مازاد روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ خبر داد و درباره دلیل مازاد گفت: دولت این احتمال را داد که با اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی از واردات نهاده های دامی، بازار مرغ دچار التهاب شود، برای جلوگیری از این اتفاق دست به افزایش تولید زد که نتیجه آن مازاد عرضه شد.

البته این اتفاق توسط انجن صنفی تولیدکنندگان جوجه‌یکروزه پیش بینی شده بود. این انجمن سه روزپیش در نامه ای خطاب به اعضای از آن‌ها خواسته است که دست به جوجه کشی نزنند و اگر اقدام به این کار کردند، از انتشار تصاویر آن خودداری کنند.

 در نامه این انجمن آمده است؛ 

به اطلاع همکاران محترم می‌رساند، واحدهایی که به دلیل کاهش تقاضای جوجه ریزی، جوجه های تولیدی شان به فروش نرفته است برای جلوگیری از معدوم شدن جوجه‌ها طی نامه ای با عنوان معاونت محترم امور دام و یا مدیر کل محترم طیور ریاست محترم سازمان جهادکشاورزی استان و رونوشت به انجمن جوجه یکروزه، تعداد جوجه های جذب نشده را را اعلام تا در صورت امکان با کمک دستگاه های ذی‌ربط نسبت به جذب جوجه یکروزه اقدام گردد.

در ادامه این نامه تاکید شده است، لازم به ذکر است، از انتشار هر گونه عکس و فیلم معدوم سازی در فضای مجازی خودداری نموده که با سوء استفاده عوامل فرصت طلب موجب تضیع نمودن حق حقوق تولیدکنندگان این بخش نگردد.

اقتصاد آنلاین به طور مستقل فیلم منتشر شده در فضای مجازی را تائید نمی‌کند.

نامه 2