۰ نفر

با هدف حمایت از بازار داخلی؛

مالزی صادرات مرغ را ممنوع کرد

۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰
کد خبر: 638027
مالزی صادرات مرغ را ممنوع کرد

نخست‌وزیر مالزی در روز دوشنبه اعلام کرد صادرات ماهانه ۳.۶ میلیون مرغ گوشتی از این کشور از اول ژوئن با هدف کنترل قیمت‌های داخلی و حمایت از تولید داخل متوقف می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، دولت مالزی در دیدار با بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مرغهای گوشتی در این کشور ضمن گفتگو در مورد سوبسیدها و اطمینان از ادامه تولید داخلی اعلام کرد صادرات مرغ را برای حمایت از تولید داخل ممنوع می‌کند.

به گزارش بلومبرگ؛ اسماعیل صبری، نخست‌وزیر مالزی در روز دوشنبه اعلام کرد صادرات ماهانه ۳.۶ میلیون مرغ گوشتی از اول ژوئن متوقف می‌شود. این اقدام مالزی ضربه سختی به سنگاپور خواهد زد که یک‌سوم مرغ مورد نیاز خود را از مالزی تامین می‌کند. تایلند، برونئی، ژاپن و هنگ‌کنگ هم آسیب خواهند دید.

این ممنوعیت یکی از اقدامات دولت مالزی برای پایین آوردن قیمت‌های داخلی در شرایطی است که کل دنیا با افزایش قیمت مواد غذایی به خاطر جنگ اوکراین و مختل شدن زنجیره‌های عرضه دست‌وپنجه نرم می‌کند. اندونزی هم به‌تازگی صادرات روغن پالم را ممنوع کرده‌است. هند صادرات گندم را متوقف کرده و صربستان و قزاقستان هم صادرات غلات را سهمیه‌بندی کرده‌اند.