۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی؛

روزانه ۷ هزار تن گوشت مرغ به بازار عرضه می شود

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰
کد خبر: 635223
روزانه ۷ هزار تن گوشت مرغ به بازار عرضه می شود

معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی از عرضه ۷ هزار تن گوشت مرغ گرم به بازار در شب گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمد قربانی معاون برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی امروز در ارتباط زنده با خبر بخش ساعت ۱۴ اعلام کرد: از شب گذشته ۷ هزار تن مرغ گرم از کشتارگاه‌های کشور به بازار و استان‌ها ارسال شد. همچنین در زمینه تخم‌مرغ کمبودی وجود ندارد.

معاون برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: هر ماه ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کشور انجام می‌شود که کمبودی در زمینه تولید گوشت مرغ وجود ندارد.

قربانی همچنین در مورد عرضه روغن گفت: ۱۲۰ هزار تن روغن خوراکی برای تصفیه و بسته‌بندی به کارخانه‌های تولید روغن ارائه شده و با قیمت جدید به بازار عرضه می‌شود.

وی همچنین در مورد اینکه برخی مردم برای خرید روغن به فروشگاه‌های بزرگ هجوم آورده‌اند، گفت: برخی از فروشگاه‌ها غافلگیر شدند و موجودی کالا مانند روغن در برخی فروشگاه‌ها کم شد، بنابراین از شب گذشته سفارش‌گیری جدید ارائه شد و در حال انتقال کالا به فروشگاه‌ها هستیم.

معاون برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی در مورد قیمت کالاهای خوراکی هم گفت: برای این کالاهای خوراکی و اساسی سقف قیمت اعلام کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم کالا به اندازه کافی در دسترس مردم باشد و فروشگاه‌ها موظفند حداکثر در سقف قیمتی کالاها را‌‌‌‌‌‌‌‌ به مردم بفروشند.

قربانی اضافه کرد: اگر قیمت کالا بیشتر از سقف قیمتی باشد مردم می‌توانند به بازرسی وزارت جهاد کشاورزی و یا وزارت صمت به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند و همچنین دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی هم به این مسأله ورود می‌کند و گرانفروشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ به تعزیرات معرفی می‌کند.

وی این را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت که البته تعداد محدودی از فروشگاه‌ها بیش از سقف قیمتی اقدام به عرضه کرده‌اند ولی بیشتر فروشگاه‌ها و اصناف سقف قیمتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت می‌کنند و حتی برخی از فروشگاه‌ها برای رعایت حال مردم کمتر از سقف قیمتی هم کالای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه می‌کنند.