۰ نفر

رییس اتحادیه قنادان تهران؛

افزایش قیمت شیرینی در راه است

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 634543
افزایش قیمت شیرینی در راه است

رییس اتحادیه قنادان تهران از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید شیرینی خبر داد و گفت: در یک هفته آینده درباره میزان افزایش قیمت شیرینی با توجه به رشد قیمت مواد اولیه تولید تصمیم گیری خواهد شد.

اقتصاد آنلاین-سپیده قاسمی؛ علی بهره‌مند در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با اشاره به گرانی قابل توجه در برخی از مواد اولیه تولید شیرینی، اظهار کرد: همه‌ی مواد اولیه تولید شیرینی افزایش قیمت داشته‌اند اما، افزایش قیمت در برخی اقلام بسیار بالا بوده است.

وی ادامه داد: از جمله این اقلام روغن است که قیمت هر قوطی ۱۰ کیلوگرمی آن از  ۱۶۰تا ۱۷۰ هزار تومان به بیش از ۸۵۰ هزار تومان رسیده است.

بهره‌مند از دیگر مواد اولیه با افزایش عجیب قیمتی را شکر عنوان کرد.

رییس اتحادیه قنادان تهران یادآور شد: قیمت شکر رشد بی‌رویه را در سال گذشته تجربه کرد و نرخ دولتی این کالا از ۶ هزار و ۶۵۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تغییر قیمت داد،  پس از آن از مرز ۱۲ هزار تومان گذشت و به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. 

بهره‌مند افزود: در ۱۳ دی ماه به شکر ۹ درصد ارزش افزوده اضافه شد و در نهایت در ۱۶ بهمن ماه کارخانه‌ها نرخ خود را ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان با ۹ درصد ارزش افزوده تغییر دادند.

وی همچنین قیمت هر کیلوگرم آرد برای صنف قنادان را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد که از نرخ جدید آرد برای صنف و صنعت که ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان بوده نیز بالاتر است.

بهره‌مند در پاسخ به این پرسش که برخی از همکاران شما گزارشاتی درباره مشکلات در تامین اقلام مورد نیاز خود داشته‌اند، گفت: شبکه توزیع از جو ایجاد شده ناشی از احتمال گرانی بیشتر در سایر اقلام تولیدی مانند آنچه درباره آرد اتفاق افتاد، سوءاستفاده کرده و اقدام به کاهش توزیع کرده‌اند.

رییس اتحادیه قنادان تهران گفت: البته با توجه به سیاست های دولت احتمال گرانی در سایر اقلام محتمل است.

وی با تاکید در اینکه در مجموع مواد اولیه تولید شیرینی افزایش ۱۰۰ درصدی داشته‌اند، افزود: به رغم افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت اقلام تولیدی شیرینی از تیرماه سال گذشته تغییری در نرخ‌های مصوب شیرینی داده نشده است و این امر موجب اعتراض همکاران ما شده است.

بهره‌مند تصریح کرد: اتحادیه درخواست خود را برای افزایش قیمت شیرینی مطابق با افزایش قیمت اقلام مورد نیاز تولید به مسئولان مربوطه داده است.

به گفته رییس اتحادیه قنادان تهران؛ در یک هفته آینده درباره میزان افزایش قیمت شیرینی با توجه به افزایش مواد اولیه تولید تصمیم گیری خواهد شد.

بهره‌مند اظهار کرد: افزایش قیمت شیرینی با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی مردم دلخواه ما نیست و کاهش تقاضا را به دنبال خواهد داشت اما، چاره‌ای جز افزایش قیمت برای فراهم شدن امکان ادامه کار نداریم.