۰ نفر

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

افزایش ۲۰۰ درصدی قاچاق آرد در سال گذشته

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 633536
  افزایش ۲۰۰ درصدی قاچاق آرد در سال گذشته

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی قاچاق آرد در سال ۱۴۰۰ گفت: در فرایند هوشمندسازی یارانه‌ها وزارت جهاد کشاورزی طبق روال گذشته با همان فرایند شفاف، ساده و روان، آرد نانوایی‌ها را تامین خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  تسنیم، محمد قربانی گفت: در فرایند هوشمندسازی یارانه‌ها وزارت جهاد کشاورزی طبق روال گذشته با همان فرایند شفاف، ساده و روان، آرد نانوایی‌ها را تامین خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی همراه این طرح، اقدامات تأمین آرد را بر عهده خواهد داشت و به عملیاتی کردن نظام هوشمند سازی توزیع یارانه‌ها کمک خواهد کرد تا چرخه فساد را انشاء الله کاهش دهد و به حداقل مقدار خود برساند.

وی با بیان اینکه بر اساس ارقامی موجود، هم اکنون تقریباً ۲۵۰ هزار تن قاچاق آرد انجام می‌شود، گفت: بر اساس گزارش نیروی انتظامی، قاچاق آرد در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

قربانی افزود: با اجرای این طرح و ارتقاء بهره وری در واحد‌های نانوایی، جلوی ضایعات حدود ۳۰ درصدی نان گرفته می‌شود و نانوایی‌ها هم با توجه به شرایط جدید تلاش می‌کنند که جلب مشتری داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: روال همان روال سابق است، چون اختلالی در تأمین وجود ندارد و فرایند تخصیص آرد کاملاً روان و مورد رضایت نانوایان است.

قربانی با بیان این که تاکنون هیچ گونه نارضایتی از تامین نشدن آرد ثبت نشده، گفت: در صورت وجود هر گونه نارضایتی، از طریق اتحادیه‌ها و واحد‌های استانی بلافاصله به ما انتقال داده می‌شود.

وی افزود: تغییر بزرگی است، اما چون زیرساخت‌های اطلاعاتی آن فراهم شده و اقناع سازی اطلاعاتی مردم هم توسط دست اندرکاران به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده و پیوست اجتماعی تدبیر شده و مباحث فنی و توجیه نانوا‌ها و اتحادیه‌ها صورت گرفته، عملاً با اجرای طرح و آسیب شناسی که از نقاط قوت و ضعف انجام خواهد شد ما امید به موفقیت صد درصدی طرح داریم.

قربانی درباره اجرای این طرح در استان زنجان گفت: استانداری زنجان مجری این طرح در استان است و کل مدیریت و توجیه و اطلاع رسانی‌ها بر عهده استانداری است، ولی با توجه به زمانی که در اختیار بوده به نظرم توجیه کامل انجام شده و ان شاء الله با این اتفاقی که رقم خواهد خورد بتوانیم هدفمندسازی یا هوشمندسازی نظام توزیع یارانه را در نقطه یا حلقه آخر داشته باشیم که تغییری به نفع مردم باشد.