۰ نفر

دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو؛

افزایش حداقل ۳۰ درصدی قیمت محصولات کنسروی بعد از ماه رمضان / صنایع بیش از ۲ ماه سهمیه روغن دریافت نکردند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۴۴
کد خبر: 632536
افزایش حداقل ۳۰ درصدی قیمت محصولات کنسروی بعد از ماه رمضان / صنایع بیش از ۲ ماه سهمیه روغن دریافت نکردند

دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو ایران با انتقاد از عدم تخصیص سهمیه روغن صنایع در ۲ ماه گذشته، از افزایش ۳۰ درصدی محصولات کنسروی بعد از ماه رمضان خبر داد.

اقتصاد آنلاین-سپیده قاسمی؛ محمد میر رضوی دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو ایران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین، با اشاره به تشدید مشکلات تولیدکنندگان در ماه های اخیر، اظهار کرد: از جدی ترین این مشکلات تامین مواد اولیه از جمله شکر، آرد و روغن است.

وی ادامه داد: دولت این مواد اولیه را به صورت سهمیه بندی در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد، اما مدتی است که تخصیص سهمیه ها با تاخیر یا اختلال انجام می شود. به گفته وی؛ سهمیه روغن صنایع بیش از دو ماه است که تخصیص نیافته و کارخانه ها نیاز خود را از بازار آزاد تامین می کنند. وی قیمت روغن در بازار آزاد را دو برابر قیمت سهمیه ای آن عنوان کرد.

میر رضوی این سوال را مطرح کرد که، اگر دولت روغن برای تحویل به صنایع ندارد، این حجم از روغن در بازار از کجا آمده است؟ 

وی احتمال نشت روغن به بازار و قاچاق آن را با توجه به شرایط موجود مطرح کرد.

میر رضوی معتقد است؛ بلاتکلیفی در حذف ارز ترجیحی و نرخ ارز نیمایی دلیل بروز این مشکلات است و از دولت خواست هر چه سریعتر به این بلاتکلیفی پایان دهد چرا که آسیب های جبران ناپذیری صنایع را تهدید می کند.

میر رضوی گفت: واحدهای کوچک صنعتی را بیش از همه تحت تاثیر این آسیب خواهند بود.

وی همچنین اعلام کرد که، برخی فرصت طلبان از بلاتکلیفی ارز استفاده کرده و اقدام به احتکار مواد اولیه تولید کرده اندو  هشدار داد؛ ادامه مشکلات صنایع غذایی در تامین مواد اولیه می تواند منجر بر تعطیلی و بیکاری هزاران کارگر شود.

میر رضوی با انتقاد از دستور دولت برای پایین نگه داشتن قیمت به رغم مشکلات مطرح شده، اظهار کرد: سازمان حمایت به دستور دولت به صنایع ابلاغ کرده است، قیمت محصولات را افزایش ندهند اما، افزایش قیمت پس از ماه رمضان قطعی خواهد بود و میزان افزایش محصولات در صنایع کنسروی را دست کم ۳۰ درصد اعلام کرد.