۰ نفر

رییس بنیاد ملی گندمکاران پیش بینی کرد؛

افزایش ۷۰ درصدی خرید تضمینی گندم

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۵
کد خبر: 622988
افزایش ۷۰ درصدی خرید تضمینی گندم

رییس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به شرایط جوی پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آقای عطااله هاشمی گفت: با توجه به افزایش قیمت جهانی غلات و کمبود در بازارهای جهانی و رقابت گندم با نهاده های دامی در کشور، نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هر کیلو محصول در شورای قیمت گذاری مصوب شد.

به گفته رییس بنیاد ملی گندمکاران، از هییت دولت تقاضا کردیم که مبلغی را به عنوان جایزه برای گندم در نظر بگیرد که در نهایت نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید هر کیلو گندم مورد موافقت قرار گرفت که براین اساس از هفته آینده گندم با این نرخ از کشاورزان خریداری می شود.

برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید گندم به ۱۰ تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد که با این وجود نیازی به واردات نداریم یا در صورت نیاز واردات کاهش می یابد.

هاشمی می‌گوید: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی برای ماه های فروردین و اردیبهشت، سال خوبی برای تولید گندم خواهیم داشت که با این وجود دیگر خبری از قاچاق و جایگزینی با نهاده های دامی نیست.

رییس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی سازمان هواشناسی امیدواریم که شاهد تولید بیشتر از مزارع دیم باشیم به طوریکه حداقل با افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی خرید نسبت به سال قبل تولید به ۸ تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید برخودکفایی گندم بنیاد ملی گندمکاران به کشاورزان تاکید می کند که در مرحله داشت مدیریت بیشتری بر مزارع داشته باشند تا تولید و کیفیت افزایش یابد.