۰ نفر

تردید در سلامت بادام هندی موجود در بازار

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶
کد خبر: 617972
تردید در سلامت بادام هندی موجود در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران گفت: در حال حاضر بادام هندی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود به طوری که قرنطینه نشده و برگه بهداشت نیز دریافت نمی‌کند .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مصطفی احمدی، رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران در خصوص نرخ آجیل و خشکبار در آستانه عید نوروز ،گفت: نرخ مصوبی برای آجیل و خشکبار شب عید وجود ندارد و نمی توانیم نرخ مصوب قرار دهیم، زیرا انواع و اقسام وزن و جنس آجیل در بازار وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر عرضه و تقاضا، مقدار تولید، میزان صادرات و نرخ ارز قیمت آجیل و خشکبار را مشخص می کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران بیان کرد: نرخهای آجیل و خشکبار نسبت به شب یلدا تغییر چندانی نداشته است و در شب یلدا آجیل و خشکبار به خوبی فروش نرفته و میزان تقاضای مردم کاهش پیدا کرده است.

احمدی اظهار کرد: عرضه آجیل و خشکبار به بازار به اندازه کافی وجود دارد بنابراین در تامین بازار عید نوروز مشکلی وجود ندارد و امیدوارم مردم از این بازار استفاده کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر برخی اقلام آجیل مانند بادام هندی قانونی وارد کشور شود از نظر بهداشتی در عرضه آجیل از اطمینان خاطر بیشتری برخورداریم.

رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران عنوان کرد: در حال حاضر بادام هندی به صورت قاچاق وارد کشور میشود به طوری که قرنطینه نشده و برگه بهداشت نیز دریافت نمیکند و این مسئله به سلامت مردم ضرر وارد میکند.