۰ نفر

​انواع نایلون گلخانه ای و کشاورزی

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 617281
​انواع نایلون گلخانه ای و کشاورزی

در این مقاله قصد داریم به معرفی ۰ تا ۱۰۰ انواع نایلون گلخانه ای و کشاورزی بپردازیم و درباره ویژگی ها، کاربردها و مزایای هر یک از این محصولات پرکاربرد به طور دقیق و مفصل توضیح دهیم. برای آشنایی بیشتر با این محصولات تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نایلون سقف گلخانه 

در تولید نایلون سقف گلخانه مواد افزودنی متنوعی استفاده می شود. یکی از مهمترین و اصلی ترین مواد افزودنی ماده افزودنی UV  یا ضد اشعه ماوراء بنفش می باشد. استفاده  از افزودنی UV در تولید نایلون سقف گلخانه مقاومت این محصول را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید افزایش می دهد و و در افزایش کارایی و طول عمر آن نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. با دفع اشعه های مضر و خطرناک نور خورشید رشد گیاهان و بازدهی محصولات گلخانه ای بیشتر خواهد شد.

گلخانه

معرفی افزودنی های استفاده شده در تولید نایلون گلخانه ای

همانطور که گفتیم یکی از افزودنی های بسیار مهم در مواد اولیه نایلون گلخانه ای افزودنی UV یا افزودنی ضد اشعه ماوراء بنفش خورشید است. افزودنی  IR یا افزودنی مادون قرمز از دیگر مواد افزودنی تولید این محصول است که در تنظیم دمای داخل گلخانه نقش دارد. افزودنی ضدمه یا Anti fog، افزودنی ضد باکتری یا AB، افزودنی انیل ونیل استات یا EVA از افزودنی های دیگزی هستند که در تولید اتواع مختلف نایلون های گلحانه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

چگونگی استفاده از مواد افزودنی با درصدهای مختلف

با توجه به این که افرودنی های مختلفی برای تولید نایلون عریض گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرند، درصد و میزان این مواد افزودنی را با توجه به نوع گیاه و گلی که در محیط گلخانه کشت می شود، تعیین می کنند. البته عوامل دیگری مانند نوع خاک، آب و هوای منطقه احداث گلخانه نیز در میزان و مقدار مواد افزودنی که باید در نایلون گلخانه ای استفاده شوند، تاثیرگذار می باشند. بهترین کار برای تشخیص مقدار و نوع مواد افزودنی این است که حتما از یک مهندس کشاورزی با تجربه کمک گرفته شود.

تولید نایلون گلخانه ای در رنگ های متنوع

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که آیا نایلون های گلخانه ای را می توان در رنگ بندی های متفاوت تولید کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در تولید این نایلون ها هیچ گونه محدودیتی از لحاظ رنگ بندی وجود ندارد و کارخانه های تولید کننده این محصول قادرند رنک های مختلفی از آن را تولید کنند. گلخانه داران در بسیاری از  موارد به جای استفاده از نایلون گلخانه ای شفاف نایلون هایی به رنگ سبز سفارش می دهند تا با فضای گلخانه و شغل گلخانه داری تناسب و هماهنگی بیشتری داشته باشد. استفاده از نایلون های گلخانه ای رنگی در جلوگیری از نفوذ اشعه های مضر خورشید به داخل گلخانه و افزایش رشد گل ها و گیاهان گلخانه ای تاثیر بسزایی دارد.

معرفی انواع دیگر نایلون های کشاورزی

علاوه بر نایلون سقف گلخانه در صنف گلخانه داران و کشاورزان از انواع دیگر محصولات پلاستیکی نیز استفاده می شود. این محصولات شامل نایلون آبیاری، نایلون مالچ، نایلون کشت نهال، نایلون مخصوص بسته بندی علوفه، نایلون کشت صیفی جات و غیره می باشد.‌

نایلون عریض کشاورزی چیست و نمونه های دیگر چه تفاوتی دارد؟

نایلون عریض از نظر ویژگی و مواد اولیه هیچ تفاوتی با انواع دیگر این محصولات ندارد و فقط از لحاظ ابعاد عرضی با آن ها فرق دارد. به طورکلی به پلاستیک‌ هایی نسبت به سایر پلاستیک ها عرض بیشتری داشته باشند، نایلون عریض گفته می شود‌. از نایلون های عریض بیشتر در کف زمین کشاورزی و سقف گلخانه استفاده می کنند. پلاستیک های عریض با افزودنی UV در بین مصرف کنندگان این محصول با نام های پلاستیک عریض گلخانه ای و پلاستیک عریض کشاورزی معروف شده اند. البته نایلون های عریض در مصارف دیگری مانند استفاده در کف استخر، استفاده در امور ساخت و ساز ساختمان ها و صنایع دیگر نیز کاربرد دارند و در همه این محصولات از مواد افزودنی UV با هدف افزایش طول عمر نایلون استفاده شده است. معمولا از کل مواد اولیه ده درصد به افزودنی UV اختصاص دارد. البته این مقدار با توجه به کاربرد نایلون ممکن است متغیر باشد.

گلخانه2

 

مقاوم ترین نوع نایلون گلخانه ای کدام است؟‌

 نایلون پنج لایه گلخانه ای به عنوان مقاوم ترین نوع این محصول معرفی می شود. با توجه به این که نایلون های گلخانه ای در ارتباط مستقیم با نور خورشید قرار دارند. گلخانه داران همواره به دنبال محصولی هستند که طول عمر بیشتری داشته باشد. نایلون گلخانه ای پنج لایه ای از مقاومت بسیار زیادی در برابر نور خورشید و عوامل محیطی دیگر برخوردار هستند و تولید آن ها با روش متفاوتی انجام می شود. به همین دلیل طول عمر و استحکام آن ها نیز بیشتر از انواع دیگر است.

ابعاد و ضخامت نایلون های گلخانه ای و کشاورزی

مشتری در هنگام سفارش این محصولات طول رول را مشخص می کند. بیشتر سفارشات معمولا دارای عرض‌های یک الی شانزده متری هستند. سفارش ابعاد بیشتر یا کمتر از این مقدار به ندرت پیش می آید و ابعاد سفارش از این مقدارها خارج نمی شود. نایلون های عریض از نظر ضخامت معمولا دارای ضخامتی معادل 150 الی 300 میکرون هستند. البته مشتریان می توانند در زمان سفارش با توجه به نیازشان ضخامت بیشتری را سفارش دهند. نکته مهمی که درباره تولید نایلون های پنج لایه وجود دارد این است که افزایش میزان ضخامت نایلون در هنگام سفارش باعث سنگین تر شدن آن خواهد شد اما در افزایش قیمت آن تاثیری نمی گذارد. در حالی که در صورت افزایش ضخامت نمونه های تک لایه و افزایش وزن آن ها قیمت نهایی این محصولات افزایش خواهد یافت.

برای کاهش هزینه تولید نایلون گلخانه ای و کشاورزی چه باید کرد؟

برای کاهش هزینه های تولیدی نایلون های گلخانه ای و کشاورزی در ساخت آن ها از مواد اولیه درجه دو و درجه سه استفاده می کنند. استفاده از مواد اولیه ضایعاتی و درجه دو و سه در کاربرد و کارایی این محصولات تاثیری نخواهد داشت. تنها تاثیری که دارد کدر شدن رنگ پلاستیک می باشد.

خرید نایلون گلخانه ای و کشاورزی ارزان از شرکت رول پلیمر

برای خرید انواع مختلف نایلون های گلخانه ای و کشاورزی با قیمت بسیار مناسب و کیفیت عالی می توانید به سایت شرکت رول پلیمر مراجعه کنید. شرکت رول پلیمر تمام محصولات خود را با هدف کارآفرینی، کمک به چرخه اقتصادی کشور، برآورده کردن نیاز مشتریان و صادرات به کشورهای دیگر تولید می کند. با خرید از این شرکت در واقع واسطه ها حذف شده اند و به این ترتیب قیمت محصولات پلاستیکی رقابتی بازار می باشد.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.