۰ نفر

هشدار هواشناسی به کشاورزان

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۱۴
کد خبر: 614995
هشدار هواشناسی به کشاورزان

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به پیش بینی بارش باران و وزش باد به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسعود حقیقت گفت: با توجه به شرایط جوی در مناطق شمال کشور بویژه استان های گیلان، مازندران و گلستان کلزاکاران مراقب بیماری لکه بری و ساق سیاه باشند و در صورت مشاهده از روز یکشنبه نسبت به مبارزه اقدام کنند.

به گفته مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی، کشاورزان مناطق سرد باید نسبت به پایش و مبارزه شته مومی در مزارع اقدام کنند و کشاورزان مناطق شرق و شمال شرق هرس را به تعویق بیندازند و از دستکاری پای درخت امتناع کنند.

حقیقت می گوید: طی روزهای شنبه و یکشنبه گلخانه داران مناطق مرکزی به سبب احتمال وزش باد مراقب سازه های گلخانه ای باشند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی متوسط بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۹.۸ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۹۳.۹ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۳۴.۹ میلی متر بوده است که این امر افزایش ۲۷.۶ درصدی بارش نسبت به سال گذشته و کاهش ۱۱.۲ درصدی نسبت به دوره نرمال را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از اواخر وقت امشب با ورود سامانه جدید بارشی به مناطق غربی و جنوب بارش باران، وزش باد و در مناطق مستعد رگبار و رعد و برق انتظار می رود که این روند روز جمعه در شمال غرب، غرب و بخش هایی از جنوب غرب و زاگرس مرکزی ادامه دارد.

طبق اعلام مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی، اکثر استان ها نسبت به متوسط بلندمدت بارش کمتری دریافت کردند و تنها استان های قم، فارس کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، مازندران و خراسان جنوبی افزایش بارش داشتند.