۰ نفر

عرضه سیب زمینی قطره چکانی شد

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۳
کد خبر: 614555
عرضه سیب زمینی قطره چکانی شد

رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: با استمرار توزیع قطره چکانی سیب زمینی طی ۲۰ روز آینده قیمت هر کیلو سیب زمینی نو به ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان می رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ آقای مصطفی دارایی نژاد گفت: در حال حاضر عرضه سیب زمینی قطره چکانی در حال انجام است که استمرار این روند، منجر به افزایش مجدد قیمت می شود.

او قیمت کنونی هر کیلو سیب زمینی انباری در میدان مرکزی را ۸ تا ۱۱ هزار تومان و سیب زمینی نو جیرفت را ۱۳ هزار تومان اعلام کرد.

علی رغم آنکه مسئولان اتحادیه از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید نسبت به سال قبل خبر می‌دهند، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اذعان می‌کند که امسال ۵ تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیب زمینی در کشور تولید شده که ۶۰۰ هزار تن از این‌ میزان به بازارهای هدف صادر شده که در نهایت با مصرف سالانه ۴.۵ میلیون تن سیب زمینی، کمبودی در نیاز بازار نداریم.

دارایی نژاد گفت: از زمانی که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که برای حمایت از تولیدکننده واردات انجام نمی شود، توزیع سیب زمینی مجدد قطره چکانی شد، در حالی که به مسئولان جهاد قول دادند که عرضه را ۲ برابر افزایش می‌دهند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: هم اکنون عرضه سیب زمینی کاهش یافته است و شرایط این طور نیست که انبارها خالی باشد، اما کشاورزانی که سیب زمینی به مقدار زیاد در انبارها دارند با توزیع قطره چکانی به دنبال افزایش قیمت و جبران زیان سال های گذشته هستند.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو سیب زمینی در مغازه‌ها ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان است، در حالی که مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در ۲۰ بهمن قول داده بود که قیمت سیب زمینی ظرف مدت یک هفته در مغازه‌ها به ۱۰ هزار تومان برسد.