۰ نفر

هشدار هواشناسی به عشایر، زنبورداران و باغداران

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۴۰
کد خبر: 613051
هشدار هواشناسی به عشایر،  زنبورداران و باغداران

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی زنبورداران و عشایر هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود حقیقت گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کشور به باغداران شمال غرب و غرب توصیه می شود که طی ۲ تا ۳ روز آینده از پابیل، هرس درختان و کود حیوانی اجتناب کنند.

به گفته مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی، عشایر راستای البرز و زاگرس به دلیل احتمال برخورد صاعقه مراقبت های لازم را به عمل آورند چرا که شرایط برای چرای دام مناسب نیست.

حقیقت گفت: زنبورداران راستای زاگرس، جنوب غرب و غرب که در کف رودخانه های فصلی اتراق کردند، هر چه سریع تر به مناطق بالادست بیایند و به کندوها ارتفاع دهند تا آب وارد کندوها نشود.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان نسبت به پاکسازی راه آب مزارع و باغات اقدام کنند تا دچار خسارت نشوند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی متوسط بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۲.۸ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۸۵.۵ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۳۰.۴ میلی متر است که این امر افزایش ۳۱.۵ درصدی نسبت به سال قبل و کاهش ۱۳‌.۵ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که روز دوشنبه بارش در نواحی مرکزی و سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب غرب ادامه دارد. همچنین در نواحی مرکز، شرق، جنوب شرق و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز وزش باد شدید است.

طبق گفته مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی، اکثر استان ها نسبت به متوسط بلندمدت بارش کمتری دریافت کردند و تنها استان های قم، فارس کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، مازندران و خراسان جنوبی افزایش بارش داشتند.