۰ نفر

پرداخت زیان به صادرکنندگان دام

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۴۹
کد خبر: 611771
پرداخت زیان به صادرکنندگان دام

مردی گفت: برخی صادرکنندگان با وجود اطلاع‌رسانی در خصوص ممنوعیت صادرات دام اقدام به حمل بار به طرف گمرک کرده بودند که برای خرید دام آنها توافق کرده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن مردی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: با وجود اینکه اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت صادرات دام شده بود، دو مورد اقدام به حمل دام برای صادرات کرده بودند. شرکت پشتیبانی امور دام با این صادرکنندگان به توافق رسیده که دام آن‌ها را به عنوان ذخائر استراتژیک بخرد و ضرر و زیان را پرداخت کند.

به گفته مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام، با توجه به بارندگی‌های خوبی که داشتیم عرضه دام محدود شده بود و وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفت محدودیت‌هایی را به طور موقت در بخش صادرات دام اعمال کند تا خللی در تامین گوشت مورد نیاز مردم در پایان سال و ماه رمضان پیش نیاید.

پیش از این سازمان دامپزشکی کشور طی نامه‌ای به مدیران کل دامپزشکی استان‌ها، صادرات دام سبک و سنگین را ممنوع اعلام کرده بود.

رdیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده گفته بود: دام‌های زیادی در لنج آماده صادرات به عمان بودند، اما ناگهان صادرات دام متوقف شد. همین مساله تلفات گسترده دام‌ها را در پی داشت.