۰ نفر

صدور مجوزهای صادرات محصولات کشاورزی به مالزی تسریع می شود

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۰۷
کد خبر: 608271
صدور مجوزهای صادرات محصولات کشاورزی به مالزی تسریع می شود

در دیدار سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی با وزیر صنایع زراعی مالزی، ‏راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی، تجاری و فنی در بخش کشاورزی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، در دیدار سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی با وزیر صنایع زراعی مالزی، ‌راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی، تجاری و فنی در بخش کشاورزی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید جواد ساداتی‌نژاد در این دیدار بر تسریع در صدور مجوزهای بهداشتی و قرنطینه‌ای برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی ایران به مالزی تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش صادرات انواع محصولات کشاورزی به ویژه سیب، خشکبار و فرآورده‌های لبنی و پروتئینی، صدور مجوزهای بهداشتی و قرنطینه‌ای را گامی در جهت تسهیل صادرات ایران به مالزی برشمرد.

وی ابزار امیدواری کرد؛ مذاکرات تعرفه‌ای در دست انجام بین دو کشور در آینده نزدیک نهایی شود.

"داتو زوریدا کمرالدین" وزیر صنایع زراعی مالزی نیز در این دیدار، با برشمردن حوزه‌های بالقوه برای ارتقای همکاری‌های کشاورزی بین دو کشور، آمادگی دولت متبوع خود برای افزایش سطح مناسبات اقتصادی با کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست، مقرر شد نقشه راه و برنامه اقدام مشترک برای اجرایی کردن توافقات انجام شده بین وزرای دو کشور با همکاری کلیه بخش‌های دولتی و غیردولتی ذی ربط تدوین و با تایید وزرا به مرحله اجرا درآید.