۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

ماجرای خرید "نان گران با پارتی" در ایرانشهر چه بود؟

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبر: 604874
ماجرای خرید "نان گران با پارتی" در ایرانشهر چه بود؟

روز گذشته نماینده مردم ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی خبر داد که، مردم در برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان نان را با پارتی و با قیمت گران می خرند. این خبر خیلی زود توسط استاندار تکذیب شد، اما امروز شرکت بازرگانی دولتی ایران کمبود و گرانی نان را در روزهای گذشته تائید و توضیحاتی درباره دلایل آن داد.

اقتصاد آنلاین-سپیده قاسمی؛ روز گذشته عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر و سرباز خبر از گران فروشی نان آن هم با پارتی خبر داد. وی  با بیان اینکه قیمت یک عدد نان در این منطقه به ۱۰ هزار تومان رسیده است، گفت: صف‌های طولانی را در نانوایی‌ها شاهد هستیم. درخشان دلیل اصلی این اتفاق را امتناع شرکت‌های حمل و نقل از آوردن آرد به ایرانهشر در استان سیستان و بلوچستان در پی افزایش هزینه ها عنوان کرد.

به اعتقاد این نماینده مجلس؛ عدم مدیریت در مجموعه‌های محلی و منطقه‌ای هم مزید بر علت شده است تا مردم نان را گران تهیه کنند. نماینده مردم ایرانشهر و سرباز خواستار توجه جدی تری دولت در این زمینه شد، چرا که نان کمترین نیاز و تغذیه هر فردی است و این عادلانه نیست که مردم از حداقل خوراک هم محروم باشند.

با کشیده شدن ماجرای گرانی و صف‌های طولانی نانوایی‌های ایرانشهر به مجلس، علی شعبانی، فرماندار ایرانشهر، واکشن نشان داد و از اساس تشکیل صف های طولانی برای  خرید نان گران را رد کرد. وی به یکی از رسانه ها گفت این ادعا کذب است و اگر کسی تصویری یا فیلمی مستند داشت که این روزها صف‌های نانوایی‌های ایرانشهر شلوغ هستند، بیاورد و به من نشان دهد تا ما به او جایزه بدهم، واقعیت این است که نانوایی‌های ما صف‌های سه الی چهار نفره دارند و قیمت نان همان قیمت سابق است و هیچ تفاوت قیمتی نیز نداریم.

وی با ارسال تصاویری مدعی شد که، خودش طی مسیر نماز جمعه از خیابان اصلی ایرانشهر همین امروز این تصاویر را تهیه کرده است. به گفته وی؛ این تصاویر واقعیت ماجرا را بر ملا می‌کند و باید بگویم روز گذشته ما متوجه شدیم یک گروه از افراد می‌خواستند با رفتن در صف‌های نان و تهیه تصاویر برای هدفی خاص، اینطور وانمود کنند که صف‌های نان شلوغ شده است.

 فرماندار ایرانشهر اظهار کرد: یک سری هم می‌گویند نان نیست که بخریم، خب اگر نان نیست، چطور صف‌های نان آن هم روز تعطیل اینقدر خلوت هستند و جالب اینکه بیشتر نانوایی‌های این شهر تعطیل هستند و حتی طبق آخرین آمار ما، همه نانوایی‌های ما با قیمت دو هزار و 500 تومان نان می‌فروشند و نان‌های بزرگتر نیز مانند سابق با قیمت چهار هزار تومان به فروش می‌رسد.

مشکل حل شده است

اما امروز شرکت بازرگانی دولتی ایران با ارسال اطلاعیه به رسانه ها ضمن پاسخ به نماینده مردم ایرانشهر و سرباز مشکل تامین آرد و افزایش قیمت نان را در روزهای گذشته تائید کرده و خبر از حل مشکل داده است.

در اطلاعیه شرکت بازرگانی دولتی ایران آمده است؛

پاسخ اداره کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان به سخنان نماینده ایرانشهر در مجلس درباره نان:

در پی نطق نماینده مردم شریف ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، پاسخ اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان برای آگاهی مردم شریف به شرح زیر منتشر می شود:

پراکندگی کارخانجات آرد در استان پهناور سیستان و بلوچستان به گونه ای است که آرد مورد نیاز مصرف کنندگان در اقصی نقاط استان در کوتاهترین زمان و فاصله تهیه و تامین می شود، لذا توقف فعالیت یکی از کارخانجات آرد مهم و موثر در شهرستان ایرانشهر در ماه های اخیر که متاثر از اختلاف شرکا بوده است، توأم با افزایش قابل توجه تعرفه و نرخ حمل ناوگان جاده ای و همچنین دغدغه مسئولین امر به منظور جلوگیری از هرگونه نوسانات قیمتی که منجر به افزایش نرخ نان شود، عواملی است که چند روزی مشکلاتی را در شهرستان ایرانشهر ایجاد کرده که با تدابیر اتخاذ شده برطرف گردیده و در حال حاضر هیچ گونه دغدغه ای در خصوص تهیه نان در حوزه ایرانشهر و دیگر نقاط استان وجود ندارد .

بر اساس این گزارش؛ اطلاعیه شرکت بازرگانی دولتی ایران سخنان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس را تائید می‌کند. هر چند این مشکل آنگونه که گفته می‌شود اکنون مرتفع شده است، اما اینبار نیز مسئولان از مشکل عقب مانده و به جای حل آن از اساس انکارش کرده‌اند در حالی که می‌شد با تدبیر به موقع از بروز مشکل جلوگیری کرد.