۰ نفر

افزایش ۳۰درصدی تولید روغن خوراکی در کشور

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 597455
افزایش ۳۰درصدی تولید روغن خوراکی در کشور

عضو هیات مدیره انجمن صنایع روغن نباتی ایران گفت: تولید روغن نباتی در ۹ ماهه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  تسنیم، رشید عزیزپور افزود: در ۹ ماهه سال گذشته، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن روغن نباتی تولید شده بود که امسال (در ۹ ماه) ,‌به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسید.

وی گفت: در حوزه روغن‌های صنعتی نیز نسبت به سال گذشته رشد داشتیم به طوری که در ۹ ماهه سال ۹۹ , حدود ۴۵۰ هزار تن روغن صنعتی تولید شده بود که امسال میزان تولید به ۶۶۰ هزار تن افزایش یافته است.

عزیز پور افزود: امسال حوزه واردات و تولید روغن خوراکی با مشکل خاصی مواجه نبوده ایم و بواسطه شرایط کنترلی که ایجاد شده میزان عرضه و تقاضا کاملا رصد می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع روغن نباتی ایران گفت: برخی مواقع در برهه‌هایی از سال، شاهد کمبود‌هایی در بازار روغن مصرفی خانوار بودیم که این موضوع بیشتر ناشی از جو روانی و انتشار اخبار کذب در فضا‌های مجازی بود که مصرف کنندگان به بازار هجوم می‌آورند و بیشتر از نیاز خود خریداری و در منزل انبار می‌کردند، اما خوشبختانه از ابتدای سال، کاهشی در تولید و واردات این کالای مصرفی رخ نداده است.