۰ نفر

مطالبات سویاکاران به طور کامل تسویه شد

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳
کد خبر: 597437
مطالبات سویاکاران به طور کامل تسویه شد

مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی از پرداخت کامل مطالبات سویا کاران چهار استان کشور خبرداد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران ؛ « مرتضی سعادتی کیا » افزود: بالغ بر دو هزارو ۱۰۰ میلیاردریال بابت خرید تضمینی ۱۷ هزارو ۹۰۰ تن دانه  روغنی سویا به کشاورزان استان های گلستان ، اردبیل ، مازندران ولرستان پرداخت شده است.

مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی اظهارداشت: بیشترین میزان دانه ی روغنی سویا به مقدار  ۹ هزارو ۱۹۸ تن در استان گلستان و کمترین میزان این محصول در استان لرستان خریداری شده است.

سعادتی کیا، مقدار خرید تضمینی دانه  روغنی سویا در استان اردبیل را بیش از  هفت هزارو ۱۰۰ تن دانست و گفت: همچنین بیش از یک هزارو ۶۰۰ تن از این محصول در مازندران خریداری شده است.

طبق آمارها ۷۰ درصد ارزش‌افزوده بخش کشاورزی به حوزه زراعت تعلق دارد که این زیربخش، سهم بالایی در تامین امنیت غذایی و اشتغال‌زایی کشور دارد به طوری که بخش زراعت به‌شدت تابع شرایط آب و هوایی و در نتیجه ریسک‌های متنوع ناشی از آن است که این مهم ضرورت «مدیریت ریسک کشاورزی» و «هوشمندسازی کشاورزی» را می‌طلبد.

بخشی از تولیدات این زیربخش مانند گندم و دانه‌های روغنی نقش استراتژیک در سبد غذایی خانوارها دارد، بنابراین دولت حمایت‌های ویژه‌ای را از این محصولات در دستور کار قرار داده است.